صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

جزئیات عمره دانش آموزان اعلام شد

جزئیات عمره دانش آموزی برای موسم جدید عمره در گفتگوی با علی حسنی معاون فعالیتهای دانش آموزی سازمان دانش آموزی تشریح شد. ...


علی حسنی معاون فعالیتهای دانش آموزی سازمان دانش آموزی و مسئول عمره دانش آموزی به تشریح برنامه های این سازمان برای اعزام دانشجویان به سرزمین وحی برای ادای مناسک عمره پرداخت.

حسنی گفت دوره آموزش توجیهی برای 170 نفر از مربیان اعزامی همراه با کاروانهای دانش آموزی عمره طی روزهای هشتم و نهم دی ماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد که طی آن مسائلی همچون اسرار معارف عمره، فرصت شناسی و بهره گیری از آن در سفر عمره، آداب سفر زیارت و امنیت و بهداشت در سفر و اماکن مکه مکرمه و مدینه منوره مطرح شد.

به گفته وی، در موسم جدید عمره، چهار هزار دانش آموز نخبه قرآنی و علمی و منتخبین تشکلات دانش آموزی در قالب 34 کاروان به عمره اعزام می شوند.

وی افزود برای هر گروه پیش از اعزام، اردوی سه روزه ای در استانهای مربوطه با حضور دانش آموزان و عوامل کاروانها برگزار می شود که طی آن شرکت کنندگان، آموزشهای لازم و توجیه درباره تاریخ اسلام و مسائل مربوط به عمره را طی می کنند.

کاری که امسال برای دومین بار انجام می شود، انتشار ویژه نامه "از خانه تا خانه" است که نشریه وزینی به شمار می رود که میان دانش آموزان اعزامی به عمره توزیع می شود که طی آن مباحث معرفتی، بصیرتی، آموزشهای مناسک و ... مطرح شده است.

وی همچنین گفت امسال برای اولین بار برای گروههای اعزامی به عمره، دیدار با علما و مراجع معظم تقلید برنامه ریزی شده است که همچنین دیدارهایی با نمایندگان ولی فقیه در استانها، ائمه جمعه و سایر علما انجام خواهد شد.

حسنی درباره تاریخ دقیق اعزام دانش آموزان برای سفر عمره گفت هنوز تاریخ دقیق اعزام عمره دانش آموزی مشخص نیست، اما سفرها از بهمن ماه آغاز می شود.

 
12 دی 1390 2:19 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.