صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

پرداخت وام زيارتي به صورت هدفمند از سوي صندوق رفاه دانشجويان

قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از پرداخت وام زيارتي به صورت متمركز و هدايت شده از طريق معاونت فرهنگي وزارت علوم، به تمامي متقاضيان دانشگاه‌هاي كشور در روزهاي آتي خبر داد.

به گزارش ايسنا گودرزي در پنجاهمين گردهمايي مشترك معاونان دانشجويي و فرهنگي اجتماعي دانشگاه‌ها، با اشاره به وام شهريه دانشجويان، اظهار كرد: وام شهريه دانشجويان در نيمسال دوم سال جاري نسبت به بهمن‌ سال گذشته 50 درصد افزايش يافته است.

وي با اشاره به متقاضيان وام وديعه مسكن مجردي و متاهلي، تصريح كرد: تاكنون به تمامي درخواست‌ دانشجويان در اين زمينه پاسخ مثبت داده شده است.

گودرزي قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم به  در خصوص پرداخت وام زيارتي دانشجويان و دانشگاهيان، اظهار كرد: بنا داريم به صورت متمركز و هدايت شده از طريق معاونت فرهنگي وزارت علوم، اين درخواست‌ها به صندوق رفاه ارائه شود.

وي با اشاره به تغذيه دانشجويان، تصريح كرد: تمامي مقدمات فراهم شده است تا پس از اتمام ترم تحصيلي، دانشگاه‌هايي كه براي وام تغذيه ثبت‌نام كرده‌اند به صندوق رفاه ارجاع داد شوند.

وي با اشاره به افزايش 20 درصدي يارانه كالاي اساسي نوبت سوم نسبت به نيمسال اول سال جاري، اظهار كرد: دستور پرداخت اين ميزان يارانه داده شده است و در روزهاي آتي مبلغ آن به حساب دانشگاه‌ها واريز مي‌شود.

وي با اشاره به گلايه دانشگاه‌ها مبني بر ميزان يارانه‌ها و آمار اشتباهي دانشجويان، گفت: در صورتي كه دانشگاهي در ميزان آمار دانشجويان خود با مشكل مواجه است بايد اين مساله را با معاون آموزش و پژوهشي حل كند.

وي با بيان اينكه برخي دانشگاه‌ها اعلام كردند كه هزينه تمام شده قبل از برون‌سپاري در مواقع متفاوت و در مواردي بيشتر است، اظهار كرد: براي كاهش هزينه‌ها 10 نوع قرارداد كه دانشگاه‌ها در آن موفق بودند در اختيار دبيران مناطق قرار داده مي‌شود تا از اين قراردادها استفاده كنند.

گودرزي درخصوص تهيه كالاهاي اساسي، گفت: كالاهاي اساسي گوشت و برنج به صورت متمركز با حذف هزينه‌هاي گمركي در اختيار دانشگاه‌ها قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه خوابگاه‌هاي دانشجويي بايد به تعاوني خوابگاه‌داران معرفي شوند، افزود: مسئوليت هرگونه مسايل حاشيه‌اي خوابگاه‌هايي كه جزو تعاوني نيستند را نمي‌پذيريم و بر عهده مسئولان دانشگاه‌ها است.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم در خاتمه از اختصاص 1.5ميليارد تومان براي فعاليت‌هاي فرهنگي در خوابگاه‌هاي دانشجويي خبر داد و گفت: معاون فرهنگي وزير علوم بايد اسامي دانشگاه‌هاي در اولويت‌ را به صندوق رفاه دانشجويان اعلام كند.

 
27 دی 1390 9:46 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.