صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

زمان اعزام دانشجویان و اساتيد به عمره اعلام شد


   رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان زمان اعزام 250 کاروان از اساتید و دانشجویان دانشگاههای کشور را اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: بیش از سی هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور از اواخر سال جاری و ابتدای سال 91 به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد:3800 نفر از اساتید دانشگاههای کشور از 6 اسفند تا 25 فروردین ماه سال 91  به عمره اعزام می شوند.

زمان اعزام مجردین نیز از تاریخ  25/1/91 تا 10/2/91 و متاهلین از 10 اردیبشهت تا 6 خرداد ماه 91 خواهد بود. به دلیل ممانعت عربستان از تشرف دختران مجرد، سهمیه دختران به متاهلین داده شد و این گروه بیشترین سهمیه را دارند.
فقیهی در خصوص افزایش قیمت عمره که باعث نارضایتی زائران شده گفت:سال گذشته هتل های اساتید کیفیت پائین تری داشت و خود اساتید نسبت به این وضع معترض بودند. امسال با بهبود کیفیت هتل ها طبیعی است که در این قسمت افزایش قیمت داشته باشیم. تلاش شده با ارتقای کیفیت هتل ها، برنامه های فرهنگی  و مسابقات را نیز افزایش و علاوه بر کمیت زائرین، کیفیت را نیز ارتقا دهیم. هتل اساتید درجه 2 و هتل دانشجویان درجه 3 است و بر اساس ایستگاههای پروازی قیمت عمره مختلف است.میانگین قیمت عمره اساتید 000/200/1 هزار تومان و قیمت عمره دانشجویان کمتر است.
وی ادامه داد:افزایش قیمت عمره ربطی به ستاد عمره ندارد. افزایش قیمت دلار،هواپیمایی ایرانی و سعودی و...  بر قیمت عمره تاثیر داشته و این افزایش فقط شامل گروههای دانشجویی و اساتید نیست و شامل زائرین عادی نیز می شود.
فقیهی در خصوص اختصاص سهمیه به نخبگان دانشگاهی گفت:ما امسال سهمیه ای در اختیار افراد ویژه دانشگاهها، نخبگان، فعالان فرهنگی -سیاسی،روسای دانشگاهها برگزیدگان جشنواره ها اختصاص داده ایم. در مجموع حدود 6 هزار سهمیه به افراد نخبه دانشگاهی تعلق گرفته است.
 وی افزود: با همکاری بانک ملت مشکل پرداخت وام حل شده و هر زائر مبلغ 000/000/6 ریال بابت تسهیلات عمره از بانک ملت دریافت می دارد.این وام به صورت قرض الحسنه، با 4 درصد کارمزد است و هیچ گونه مشکل شرعی ندارد.
فقیهی در خصوص اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات گفت:اعزام دانشگاهیان به عتبات از 10 بهمن ماه آغاز و تا 31 فروردین ماه سال 91 ادامه خواهد داشت. در این مرحله 5000 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات اعزام می شوند. همچنین از 15 اسفندماه به بعد هر روز 2 کاروان راهی عتبات خواهند شد. ستاد عمره با همکاری بعثه و سازمان حج برنامه های ویژه ای برای دانشگاهیان در نجف اشرف و کربلای معلی تدارک دیده است.
 وی ادامه داد:با همکاری هواپیمایی کشوری مبلغ 25000 هزار تومان به عمره گزاران اسفند 89 و فروردین ماه سال 90 تخفیف داده شده که با ارسال نامه،پیام کوتاه و از طریق سایت لبیک به آنها اطلاع رسانی شد که با اعلام شماره حساب از سوی زائرین، این هزینه به آنها عودت داده خواهد شد.
فقیهی در پایان از دانشجویان و اساتید خواست تا فرصت به دست آمده را غنیمت شمرند و با مطالعه بسته های فرهنگی و شرکت در همایش های استانی و جلسات آموزشی خود را برای این سفر معنوی آماده کنند.

 


 
23 بهمن 1390 5:46 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.