صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

زائران دانشجو در خصوص مبانی عقیدتی خود مطالعه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، فلاح زاده، در مراسم بدرقه اساتید عمره گزار در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: برنامه های فرهنگی بعثه برای دانشگاهیان در سرزمین وحی طبق سنوات گذشته برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.بازدید از اماکن خاص،زیارت دوره ویژه،مکه و مدینه شناسی مصور و اهدای محصولات فرهنگی،از جمله برنامه های دانشگاهیان در این سفر است.همچنین همایش هایی برای کاروان های اهل سنت،دست اندرکاران اجرایی، روحانیون،اساتید و دانشجویان در نظر گرفته شده.نمایندگان بعثه در مدینه منوره و مکه مکرمه تلاش می کنند که برنامه های خاصی برای اساتید و دانشجویان که از نخبگان جامعه محسوب می شوند، برگزار نمایند.

 وی افزود: انتظار بعثه مقام معظم رهبری از اساتید که افراد خبره و صاحب نظر هستند این است که روند کار اعم از اجرایی و فرهنگی را دنبال کنند و پیشنهادات سازنده خود را بعد از سفر به ما ارائه نمایند.

فلاح زاده در خصوص برنامه های فرهنگی برای زوج های دانشجو گفت:در طول دوره عمره بعضی از دانشجویان با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع) و حضرت رسول (ص) با حضرت خدیجه(س) زندگی خود را آغاز می کنند و الگو گرفتن از زندگی معصومین(ع) می تواند برای آنها سازنده باشد که زندگی شان چه طور ادامه یابد.

وی ادامه داد: زائرین دانشجو تلاش کنند در فرصت باقیمانده مناسک عمره و آداب زیارت را فرا بگیرند. دانشجویان آنجا با پرسش هایی مواجه می شوند چون آنجا محل تعامل و گفتگوست. زائرین از سرزمین های مختلف می آیند، راجع به انقلاب ،ایران و مکتب آنها سوال دارند و با دانشجویان ارتباط برقرار می کنند. لذا دانشگاهیان تلاش کنند راجع به مبانی فکری- عقیدتی خود مطالعه داشته باشند که در مقابل پرسش ها بتوانند از اعتقادات،خصوصا مکتب خود دفاع کنند تا در آنجا احساس نکنند که مکتبی که انتخاب کرده اند بدون مطالعه است. اگر زائرین دانشجو در طول سفر با شبهاتی مواجه شدند می توانند به بعثه مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

 
8 اسفند 1390 8:58 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.