صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

دکتر خواجه سروی خواستار شد؛ افزایش سهمیه عمره دانشگاهیان به 100 هزار نفر

دکتر خواجه سروی در این مراسم افزود: حضور بی نظیر دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب جای قدردانی و سپاس دارد و این نشان دهنده ولایتمداری دانشگاهیان است.

معاون فرهنگی وزیر علوم یادآور شد: دانشگاهیان روز گذشته در استقبال باشکوه از رهبر معظم انقلاب نشان دادند که در راه پیشرفت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران دغدغه مند هستند.

دکتر خواجه سروی در خصوص عمره مفرده گفت: اختصاص سهمیه عمره به دانشگاهیان یک امتیاز بوده و نشان دهنده توجه و اهمیت دولت به دانشگاه و دانشگاهیان می باشد که انتظار می رود در سال های آینده این ظرفیت افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: استقبال دانشجویان از عمره و عتبات عالیات بیش از ظرفیت است، بنابراین اگر زمینه فراهم شود، این ظرفیت معنوی بیش از پیش در دانشگاه ها آشکار خواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر علوم در خصوص تبلیغات منفی دشمنان در دانشگاه ها گفت: تبلیغاتی که درباره برخی استادان دانشگاه می شود، تبلیغاتی منفی است که از سوی معاندان نظام صورت می گیرد؛ چرا که وقتی بحث عمره مفرده استادان مطرح شد بسیاری از آنها با جدیت دنبال افزایش ظرفیت اعزام بودند و این نشان دهنده دینداری استادان دانشگاه های ماست.

دکتر خواجه سروی در خصوص شرکت استادان در طرح ضیافت اندیشه گفت: امسال برای اولین بار طرح دانش افزایی استادان در ضیافت اندیشه اجرا شد که استقبال این قشر از دانشگاهیان در این هم اندیشی بیش از ظرفیت بود و در واقع صد درصد ظرفیت در این هم اندیشی شرکت کردند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه در کشور ما جایی است که می تواند فضایل انسانی را رشد دهد و امیدواریم که دانشگاه های ما در راستای آن چیزی که مدنظر امام و رهبری است، حرکت کند و اهداف نظام جمهوری اسلامی در آن محقق شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: در دهه های آینده، علوم انسانی دینی و اسلامی از دانشگاه های کشور تولید، و به سراسر دنیا صادر خواهد شد

دکتر خواجه سروی یادآور شد: آینده دانشگاه های ما آینده روشنی است؛ چرا که در مسیر ولایت در حرکت است.

بنا بر ای ن گزارش دکتر غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حاشیه برگزاری مراسم قرعه‌کشی عمره دانشگاهیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مختص دانشجویان عمره‌گذار گفت: امسال کتاب‌های ارزشی دانشجویان عمره گذار که در سال‌های گذشته منتشر شده بود به روز می‌شوند.

وی درباره محتوای کتاب‌های آموزشی عمره دانشگاهیان گفت: موضوعات کاربردی مختص سفر عمره دانشگاهیان مربوط به بعد و قبل از سفر در این کتاب‌ها آمده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت استانی، ارسال پیامک، ارسال ایمیل و مستندسازی عمره دانشگاهیان توسط صدا و سیما را از برنامه‌های فرهنگی عمره دانشگاهیان برشمرد.

وی به برگزاری مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی اشاره کرد و گفت: سفرنامه‌های برتر این مسابقه به چاپ می‌رسند.

به گفته دکتر خواجه سروی جشنواره تولدی نو نیز پس از عمره 90-91 دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی به استفاده از ظرفیت عمره‌گذاران در امور فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از ظرفیت اساتید و دانشجویان عمره گذار از این پس در اقدامات فرهنگی دانشگاه‌ها استفاده بیشتری می‌شود.

دکتر خواجه سروی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حج تمتع اشاره کرد و گفت: بعثه مقام معظم رهبری در اقدامات فرهنگی و تبلیغی از اساتید دانشگاهی که در زبان‌های مختلف تسلط دارند، استفاده می‌کند.
وزارت علوم خواستار استفاده بیشتر بعثه از ظرفیت اساتید تحصیلات تکمیلی است چرا که هر ساله اساتید جدیدی در این مجموعه جذب می‌شوند
 
11 آبان 1390 9:01 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.