صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

همايش حج ابراهيمي و رسالت دانشگاهيان برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت در نشست آموزش عمره دانشجویی که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:  سفری که پیش‌روی شما دانشجویان است، سفر مهم و تاثیرگذاری است و اهمیت حج عمره بر اساس آنچه که در قرآن آمده، در زمره مهم‌ترین عبادات معنوی و در واقع اوج عبادات قرار دارد.

وی افزود: اگر کسی بخواهد به همه دستاوردهای این سفر دست پیدا کند، نیاز به شناخت کافی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: یکی از خسارت‌هایی که امروز ما گرفتار آن هستیم، این است که از مجموعه این سفرها درست بهره‌برداری نمی‌کنیم و آنچه که باید در این سفرها رعایت کنیم از سوی زائرین ما رعایت نمی‌شود.

قاضی عسگر ادامه داد: مدینه تنها شهری است که بیش از پنج معصوم و پیامبر اسلام در آن دفن هستند و بنابراین باید بدانیم که مدینه کجاست و برای چه به این سفر می‌رویم.

وی ادامه داد: زیارت کعبه هم خود آداب خاصی دارد و اینکه ما هر چه بهتر این آداب را بشناسیم، بهتر می‌توانیم از این سفر بهره بگیریم؛ در واقع خداوند برای ما فرصتی فراهم می‌کند برای تغییر و تحول که یکی از دستاوردهای معنوی این سفر است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت درباره فلسفه حج گفت: ‌تمام فلسفه حج این است که انسان با گذشته خود فاصله بگیرد و تغییر اساسی در وجودش رخ دهد.

قاضی عسگر گفت: آمادگی روحی و جسمی و علمی از نیازهای این سفر است و باید با این آمادگی‌ها به سفر عمره برویم.

 
22 اسفند 1390 10:42 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.