صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

همایش آموزشی پسران عمره گزار دانشگاههای وزارت علوم

  همایش توجیهی-آموزشی پسران عمره گزار دانشگاههای وزارت علوم با حضور مسئولین ستاد عمره و جمع کثیری از زائرین در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

ستاد زيارت وزارت علوم اولین همایش توجیهی-آموزشی عمره گزاران دانشگاههای وزارت علوم را  با حضور حجج اسلام،سید محمد رضا فقیهی،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،حسینی قزوینی از اساتید حوزه و دانشگاه، فلاح زاده از اساتید بعثه و عمره گزاران دانشجو در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار كرد.
 در ابتدای این همایش،فلاح زاده از اساتید بعثه گفت: تعدادی از مامورین در بقیع،مسجدالنبی و مسجدالحرام مستقر هستند که با آنها وارد بحث نشوید.همچنین قبل از عزیمت به عربستان، اطلاعات شخصی و محرمانه خود را از روی لب تاپ،گوشی همراه،فلش و دوربین های خود پاک کنید.وی تاکید کرد که مهمترین بحث در این سفر شناخت مسائل سیاسی عربستان؛شناخت اهل بیت(ع) و آشنا بودن به شبهات وهابیت است.
 وی افزود: بر هر کشوری فرهنگ  خاصی حاکم است. در فرهنگ عربستان، گذاشتن قرآن روی زمین،گرفتن کفش در دست،رد شدن از جلوی نماز گزار،بلند صحبت کردن و خندیدن ناپسند است. نوع رفتار شما آنجا مهم است. شما سفیر ایران اسلامی در آنجا هستید و باید شان ایرانی مسلمان و شیعه را حفظ کنید.در این سفر به دنبال نماز،استغفار، طواف های مستحبی،خواندن قرآن و نگاه به کعبه باشید.
 در ادامه این مراسم،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:در سال 1375 یک کاروان از دانشگاه تهران عازم سرزمین وحی شد و در سال جاری در پایان سال 90 و ابتدای سال 91 حدود 250 کاروان از دانشگاهیان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به شعار ستاد عمره که همان سفر آسان،ارزان و باکیفیت است،گفت:،گرفتن سهمیه خارج از نوبت،وام،تسهیلات سفر،گرفتن تخفیف از مراکز مختلف،انتخاب مدیر و روحانی خوب و برنامه ریزی های فرهنگی مناسب از برنامه های ستاد عمره است.همچنین برنامه های فرهنگی مختلفی قبل،حین و پس از سفر عمره برای زائرین تدارک دیده شده که از آن جمله می توان به برگزاری همایش های عمومی،جلسات کاروانی،برگزاری مسابقات کتابخوانی،جلسات آموزشی مکه و مدینه،زیارت دوره ویژه،مسابقات 8گانه و برگزاری جلسه و اردوهای زیارتی پس از سفر اشاره کرد.
وی همچنین به آماده شدن جهت سفر عمره با مطالعه،معرفت،بازنگری و اصلاح رفتار زائرین تاکید و بهره مندی از دنیا و آخرت را نتیجه این سفر معنوی دانست.
سپس حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی از اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص اهم عقاید وهابیت توضیحاتی ارائه و گفت:در کنار برنامه های نورانی که در مدینه منوره و مکه مکرمه برای شما برگزار می شود، افرادی سایه به سایه می گردند تا القاءشبهه کنند و بتوانند اعتقادات شما را مورد حمله قرار دهند.
وی در ادامه به پاره ای از شبهات وهابیت اشاره کرد و به سوالات دانشجویان در این زمینه با آیه های قرآن پاسخ گفت.

 
24 اسفند 1390 6:22 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.