صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اعزام دانشجویان مجرد به عمره از 25 فروردین

 محمد زارع،معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان  گفت: اعزام استادان دانشگاه به تعداد سه هزار و 600 نفر که از زمستان 90 آغاز شد، در 25 فروردین ماه به پایان می رسد و اعزام پسران مجرد بلافاصله پس از آن شروع خواهد شد. 
وی شمار دانشجویان پسر مجرد اعزامی به عمره مفرده را 11 هزار نفر ذکر کرد و گفت: اعزام کاروان های دانشجویی پسران مجرد تا 10 اردیبهشت ماه به طول می انجامد.
به گفته زارع، زوج های دانشجوی عمره گزار که تعداد آنها بیش از 17 هزار نفر است نیز از 10 اردیبهشت تا هفتم خرداد ماه به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.
وی تنها تغییر صورت گرفته در اعزام های عمره را افزایش قیمت این سفرها عنوان کرد و گفت: قیمت اعزام دانشجویان متاهل به عمره یک میلیون و 70 هزار تومان و قیمت اعزام پسران مجرد، یک میلیون و 30 هزار تومان تعیین شده که این مبلغ، بیش از میزان پیش بینی شده است.
معاون اجرایی ستاد عمره دانشگاهیان با یادآوری آنکه تعیین قیمت عمره برعهده سازمان حج و زیارت است و این ستاد نقشی در این رابطه ندارد، در تشریح دلایل افزایش قیمت ها گفت: تغییر درجه و کیفیت هتل های محل اقامت عمره گزاران در عربستان، مهمترین عامل افزایش این قیمت ها است.
وی ادامه داد: سال قبل درجه هتل های اساتید، '3 ج' بوده که امسال به درجه '2 ب' تغییر کرده و سه درجه ارتقا یافته که در پی آن هزینه اقامت نیز بطور طبیعی افزایش پیدا کرده است.
 زارع، تغییر نرخ ارز نسبت به سال گذشته و افزایش قیمت آن از یکهزار و 50 تومان به یکهزار و 250 تومان در سال جاری را از دیگر دلایل افزایش هزینه عمره عنوان کرد و گفت: افزایش 40 درصدی هزینه بلیت هواپیما نسبت به سال گذشته نیز بر افزایش قیمت عمره مفرده تاثیر زیادی گذاشته است
گفتنی است، اعزام دانشگاهیان به سفر عمره مفرده در سه گروه اعضای هیات علمی، دانشجویان پسر مجرد و زوج های دانشجو صورت می گیرد و دختران دانشجو به خاطر محدودیت های اعمال شده از سوی دولت عربستان، در فهرست اعزام ها قرار ندارند.
 
15 فروردین 1391 10:18 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.