صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اعزام زائران به عتبات عالیات با اتوبوس‌های ایرانی

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت

اعزام زائران به عتبات عالیات با اتوبوس‌های ایرانی امسال اجرایی می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی شهسواری با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه به امضاء رسیده بین وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل کشور عراق، مقرر شده اتوبوس زائران 2 کشور در مرز به صورت مستقیم وارد کشور مقابل شود و نیازی به تعویض اتوس زائران در پایانه‌های مرزی بین ایران و عراق نخواهد بود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فعلا بر اساس ساز‌وکار گذشته، زائران کشورمان برای تشرف به عتبات عالیات در مرز با ترک اتوبوس‌های ایرانی سوار بر اتوبوس‌های عراقی می‌شوند، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه دیگر نیازی به تعویض اتوبوس‌های در پایانه‌های مرزی بین ایران و عراق نخواهد بود و زائران کشورمان با همان اتوبوسی که از مبدا استان خود عازم شده‌‌اند، وارد عتبات عالیات خواهند شد.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این نفاهم‌نامه باید سازو‌کار‌های اجرایی آن تدوین و عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام شهسواری متذکر شد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، زائران عراقی نیز در هنگام ورود به کشورمان با همان اتوبوس خود عازم‌ شهر‌های زیارتی ایران خواهند شد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره زمان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه یادآور شد: تلاش داریم این تفاهم‌نامه هرچه زودتر اجرایی شود و قطعا این تصمیم در سال جاری عملیاتی خواهد شد.


 
20 فروردین 1391 7:17 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.