صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

آسیب عمره دانشگاهیان اعزام فشرده آنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره درجلسه هم‌انديشي مديران و روحانيون  كاروان‌هاي دانشگاهيان هدف اصلی از اعزام  نخبگان و دانشگاهيان به سرزمين وحي را معرفت‌افزايي، بصيرت‌زايي و تحول و تاثیرمعنوی و فرهنگی برشمرد و گفت: در صورتی که لوازم وشرايط مناسب برای تحقق این اهداف مهم وعمده را ايجاد نكنيم  فرصت بزرگي  را ازدست داده‌ايم و فرصت‌سوزي نموده‌ايم.

وی گفت:بعثه مقام معظم رهبری در همین راستا برنامه‌های متنوع ومختلف فرهنگی برای کاروان‌های دانشگاهیان و طلاب ودانش‌آموزان و نخبگان تدارک دیده‌است که در سال‌های گذشته و امسال مورد استقبا ل آنان قرار گرفته‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تصریح کرد:يكي ازآسيب‌هاي فرهنگي کاروان‌هاي دانشگاهيان امسال اعزام فشرده آنان است كه ازكميت وكيفيت ارائه خدمات فرهنگی مي‌كاهد.

وی گفت:برنامه‌های زیارت دوره ویژه و مدینه‌شناسي مصور از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه و استقبال دانشجویان و طلاب وساير نخبگان قرار دارد ولي به جهت حجم زياد و فشرده دانشجويان در زمان خيلي محدود بسياري از آنان از برنامه‌ها  بی‌نصيب مي مانند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با تشكراز همه دست‌اندر كاران حج از آنان خواست هدف اصلي اين سفر كه امور فرهنگي، معنوي، معرفتي و بصيرتي است را محور كار قرار داده و بسترهای لازم برای ارائه خدمات فرهنگی بهتر و بيشتر به زائران را فراهم سازند.

وي شيوه‌ی اعزام  دانشگاهيان ونخبگان را در استفاده  حد اكثري مورد نظرمقام معظم رهبري مهم برشمرد و گفت: درعرصه فرهنگي بايد به  همه‌ی جوانب كارو آثار و تبعات و ظرافت‌هاي  آن توجه ودقت شود. 

گفتنی است هم‌اینک نزدیک به 5هزار دانشجوی عمره‌گزار و هزار نفر از طلاب خواهر و برادر در مدینه منوره حضور دارند.
 
4 اردیبهشت 1391 5:27 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.