صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

حضور یازده‌هزار دانشجوی پسر در برنامه‌های بعثه رهبری مدینه منوره

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج به مدینه منوره از آغاز ورود کاروان‌های دانشجوئی به مدینه منوره، بعثه مقام معظم رهبری  برنامه‌های متنوع فرهنگی برای این قشر تاثیرگذار و مهم جامعه درنظر گرفته است.

از جمله برنامه‌های اجرا شده برای دانشجویان پسر عمره‌گزار برگزاری زیارت‌دوره ویژه است. در این برنامه دانشجویان گروه هدف بوده و تلاش می‌شود نیاز اطلاعات تخصصی ونكات معرفتي وبصيرتي آنان پیرامون اماکن مقدس مدینه منوره تا حدودی تامین گردد.

مسجد سقیا، مسجددرع، مسجداستراحه، مسجد ابوذر،مسجدمباهله، محل ورود اهل‌بیت به مدینه منوره، شهدای حره، مشربه ام‌ابراهیم، آبار علی و طریق الهجرة  را از جمله  این مکانها است و در این بازدیدها راویانی که آموزش‌های لازم را دیده اند طلاب ،دانشگاهیان و روحانیان را همراهی می‌کنند و آنها را با این مکانها و جریان‌های رخ داده در آن آشنا می‌سازند.


آمادگی امکانات و شرایط مورد نیاز برای برگزاری زیارت‌دوره ویژه برای 11هزار دانشجو همت و عزم بزرگی را می‌طلبد که با عنایت ویژه بعثه مقام معظم رهبری برای ساماندهی و تامین راویان متخصص و همچنین ستاد عمره مدینه منوره برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز محقق شده‌است.

از دیگر برنامه‌های جذاب برای دانشجویان که مورد استقبال گسترده آنان قرار گرفته‌است، همایش‌های دانشجوئی در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری است.امسال 10همایش برای دانشجویان عمره‌گزار پسر برگزار شد که در برخی از این برنامه‌ها بیش از 1400 نفر از دانشجویان حضور داشتند.

هریک از این برنامه‌ها عناوین مشخص و مستقلی برای خود داشت که در تمامی آنان حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره که سابقه حضور بیست‌ساله در دانشگاه و همراهی دانشجویان در عمره‌های دانشجوئی را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است حضور داشت و با ارائه برنامه‌ی جذاب مدینه‌شناسی مصور تجربه‌ی شیرین و تاثیرگذاری را در خاطره‌ی دانشجویان به یادگار گذاشت.


«ضيافت انديشه  ومعرفت »، «ادب حضور»،«مدینة‌النبی جلوه‌گاه عشق و معرفت»، «عمره‌گزار در آئینه جمال » و «سيري درملكوت مدينة الرسول »برخي از عناوین همايش هاست.

همچنین با توجه به حضورچند کاروان از نخبگان دانشجوئی و  تشکل‌های فرهنگي و سياسي مختلف دانشگاهها، جلسات هم اندیشی با این گروه از دانشجویان به منظور استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات این بخش مهم از جامعه‌ی دانشگاهی کشور با حضور نماینده بعثه رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

حضور دانشجویان اهل‌سنت به صورت جلسات مستقل در بعثه مقام معظم رهبری مدینه منوره نیز از دیگر برنامه‌های اجراشده برای کاروان‌های دانشجوئی بود. در این نشست‌ها حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان ضرورت وحدت بین مذاهب اسلامی نکات تاریخی و عبرت‌آموزی از اماکن مختلف مدینه منوره برای آنان بیان کرد.

گفتنی‌است حضور گرم و با نشاط 11هزار دانشجوی عمره‌گزار در بعثه مقام معظم رهبری علاوه بر استفاده و بهره‌های علمی که برای آنان داشت، نشان دهنده‌ی ارادت ویژه جامعه‌ی دانشگاهی به مقام ولایت و رهبری است، چه آنکه در این همایش‌ها دانشجویان از طرق مختلف ارادت خود را به مقام معظم رهبری اعلام نموده و از نماینده بعثه رهبری در مدینه منوره درخواست  عرض سلام ویژه‌ی به  محضر مقام معظم رهبري  و تقاضاي زيارت معظم له را داشتند.

با پایان حضور دانشجویان پسر در مدینه منوره، بعثه مقام معظم رهبری در این شهر خود را برای برگزاری همایش‌های زوج‌های دانشجوئی با قالب و محتوایی متفاوت آماده می‌کند تا بتواند میزبان خوبی برای 15هزار زوج دانشجو باشد.


 
16 اردیبهشت 1391 10:11 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.