صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اعزام آخرين گروه از دانشگاهيان به عمره

به گزارش خبرنگار اعزامی پايگاه اطلاع رسانی حج از مدينه منوره، آخرين كاروان دانشگاهيان عمره گزار، روز گذشته هفتم خرداد به سرزمين وحی اعزام شدند، بيش از 30 هزار دانشجو در سال 90 و ابتدای سال جاری سفر معنوی عمره را تجربه كردند.
ابتكار سفرهای عمره دانشجويی چند سالی است  كه ايجاد شده و حاصل آن حضور صدها هزار نفر از دانشجويان در سرزمين وحی است.
قطعا زيارت خانه خدا و پيامبر اكرم و ائمه معصومين  برای هر انسانی بزرگترين تجربه معنوی او خواهد بود،  مطمئنا مسلمانان هميشه اين تجربه معنوی را در صدر تجارب خود  قرار خواهند داد.
در اين ميان دانشجويان  به عنوان قشر تاثيرگذار، پرنشاط، جوان، آرمان خواه و تشنه معنويت  بيش از ساير اقشار مردم بايد در سياستگذاری های فرهنگی مورد توجه قرار گيرند.
ابتكار عمره دانشجويی  يكی از تجارب موفق نظام جمهوری اسلامی است، ابتكاری كه با كمترين هزينه بيشتری فوايد را برای نظام و مردم داشته است و مقام معظم رهبری از پشتيبانان اصلی اين حركت الهی و معنوی هستند.
عمره دانشجويی يك كارگاه آموزشی برای دانشجويان است اما تفاوت اين كارگاه با ساير كارگاه های آموزشی در اين است كه در اينجا دانشجو به فطرت پاك خود بازمی گردد، شوق رسيدن به معبود هميشه در دانشجويان وجود داشته اما اينجا خود يقين پيدا می كند كه مورد توجه خاص خداوند و پيامبر و ائمه قرار گرفته است.
حضور دانشجويان در يك كاروانی كه همه بيشترين تناسب را با يكديگر دارند و شايد اولين حضورشان در سرزمين وحی باشد، همه جستجوگر و آرمانخواه هستند و مواردی از اين قبيل ارزش خاصی به كاروان هايی دانشجويی می بخشد.
دانشجو اينجا برای متاثر شدن از فضای سرزمين وحی مهيا است، اميد به اجابت دعا نزد خداوند و اميد به مورد تفضل قرار گرفتن  دانشجو را برای اين سفر معنوی راغبتر می كند.
در صحبتی كه با چند نفر از دانشجويان داشتم، همگی بر اين نكته متفق بودند كه سفر دانشجويی عمره و در عنفوان جوانی آنها را برای زندگی بهتر و موفقيتهای بيشتر اميدوارتر كرده است، واقعا اين سرزمين چگونه است كه برای هر فردی  جذاب است و نسخه شفابخش برای همه دارد؟ پاسخ به اين سوال تنها با آمدن در اين مكان ملموس می شود.
چه دانشجو باشی، چه پيرمردی كه تمام هم و غمش به بار نشستن محصول امسال خود باشد، يك پزشك جراح و حتی كودكی كه خواسته های به زعم ما كودكانه اما برای خود بسيار ارزشمند دارد، اينجا كه حضور پيدا می كنند، جنس درخواست هايشان آسمانی می شود وعروج پيدا می كند، در اين سرزمين خواسته های فراتر از دغدغه روزانه مطرح است و شايد با همه تفاوتی كه انسانها دارند، نقطه اوج خواسته هايشان  يكی باشد و آن نيز كمال و  رضايت خداوند است.

بازگرديم به موضوع دانشجو و عمره،  هر نگاهی كه به قشر دانشجو داشته باشيم، اما نمی توان از اين موضع غافل بود كه عمره دانشجويی برخی دانشجويان را به كمال نهايی ميرساند، برخی را از خطرات و عرفانهای انحرافی نجات می دهد، به برخی راه را نشان می دهد و در مجموع هر چند تفاوت در اعتقادات دانشجويان وجود دارد، اما عمره دانشجويی سكوی پرتاب دانشجويان به سوی زندگی معنوی تر خواهد بود.
ثبت نام اوليه دانشجويان برای عمره دانشجويی تاييد كننده اين نظر است كه دانشجويان فراوانی وجود دارند كه به دليل محدوديت سهميه از اين سفر باز می مانند، آنها به اميد اينكه سال آينده در قرعه كشی برنده شوند، شوق ديدار اين سرزمين را با خود به همراه دارند.
در مكه و مدينه نيز با برنامه های مختلف و متنوع بعثه مقام معظم رهبری بر غنای اعتقاديشان افزوده می شود.
يك نكته كه برای من جالب بوده است، شور و شوقی است كه كاروان های دانشجويی در فضای مدينه منوره و خصوصا مسجد النبی ايجاد می كنند،  حضور جمعی دانشجويان در صحن های مسجد النبی به ديگر زائران نيز نشاط می بخشد.
اما نكته مهم اين است كه دانشجويان از اين فضای معنوی و متاثر شدن برای باقی عمر خود استفاده كنند، بدانند كه اين سعادت بزرگی است كه در اين سرزمين دعوت شده اند، مطمئنا همه آنها با خدای خود و پيامبر عهد بسته اند كه انسان بهتری شوند، چه زيباست كه بر سر اين عهد بمانند تا وقتی دوباره دعوت شدند، اينجا سربلند باشند.
در پايان بايد از مسئولان عمره دانشجويی كه همه تلاش خود را برای افزايش سهميه دانشجويی و افزايش كيفيت عمره دانشجويی انجام داده اند، تقدير و تشكر كرد و از آنها درخواست كرد تا با تلاشی مضاعفتر عمره دانشجويی پرنشاط در سال های بعد نیز داشته باشيم و دانشجویان بیشتری این سفر معنوی را تجربه کنند.

 
9 خرداد 1391 5:14 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.