صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

بازدید دانشجویان از اماکن مقدس شهر مکه

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، رضا همدانی،نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مکه مکرمه گفت:یکی از برنامه های دانشگاهیان در شهر مکه زیارت ویژه سه گانه است.

 وی افزود:طبق معمول همه روزه،دانشجویان پیاده از هتل به منطقه جمرات رفته و از مسجد خیف، مسجد کوثر و در نهایت مسجد بیعه جایی که پیامبر(ص) از انصار بیعت گرفتند،بازدید به عمل می آورند.

همدانی گفت: دانشجویان در زیارت ویژه 3 گانه ابتدا به زیارت مزار شهدای فخ می پردازند و سپس از سرزمین بنی سعد جایی که حلیمه سعدیه چندسال پیامبر اسلام(ص) را در کودکی سرپرستی کرد، منطقه حنین، محل وقوع جنگ حنین بازدید و در نهایت در منطقه جعرانه احرام مجدد می بندند.

 وی ادامه داد: دانشجویان در زیارت دوم، پیاده از محل هتل قادریه به مسجد جن، منطقه حجون (که در سال 1366 تعدادی از حاجیان ایرانی در آن به شهادت رسیدند) رفته و در نهایت به پاسداشت بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه کبری(س) به زیارت قبرستان ابوطالب مشرف می شوند.

 همدانی گفت:زیارت سوم از مولد النبی، محل ولادت رسول مکرم اسلام(ص) به طرف مسجد الرایه است. اولین پرچم پیروزی اسلام پس از فتح مکه توسط حضرت علی (ع) در این مکان به زمین کوبیده شد.

 
9 خرداد 1391 5:34 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.