صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

آغاز اعزام دانشگاهيان به مالزي از هفته گذشته

دكتر خواجه سروي معاون فرهنگي وزارت علوم اعلام كرد:
 اعزام اساتيد دانشگاهها به مالزي به صورت دوره اي از اوايل خرداد ماه آغاز شده و با استقبال بسيار خوبي در دانشگاهها روبه رو شده است.
معاون فرهنگي وزارت علوم از هماهنگي هاي لازم جهت بازديد دانشگاهيان از مراكز  علمي و آموزشي و فرهنگي كشور مالزي خبر داد و گفت تلاش مي كنيم اين سفر به بهترين شكل ممكن براي افراد فرهيخته دانشگاهي صورت گيرد.
 در همين رابطه به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا جمعی از اساتيد دانشگاهها    که به مالزی سفر کرده اند از چند مرکز دانشگاهی در این کشور بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، این گروه که به مدت یک هفته در مالزی بسر می برند از برخی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مالزی بازدید و از نزدیک با فعالیت های این مراکز آشنا شدند و توضیحاتی برای دانشجویان خارجی و نحوه جذب انها در دانشگاه های کشورمان ارایه دادند.

حضور این استادان در جمع دانشگاهیان و محققین مالزیایی و ارایه گزارش و امار پیشرفت های علمی کشورمان باعث علاقه مندی و همکاری دانشجویان و استادان مالزی با دانشگاه های کشورمان بالاخص در بخش پزشکی و چشم پزشکی گردید.

در بخشی از این دیدار ، دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان جنوب شرق آسیا به بررسی و تحلیل نظام آموزشی دانشگاه های مالزی پرداخت .

دکتر نصرالهی ضمن آسیب شناسی نظام آموزشی مالزی ، افزود: پژوهش در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه های مالزی یکی از ارکان اصلی نظام اموزشی است که خوشبختانه دانشجویان ایرانی موفقت های چشمگیری در این بخش داشته اند و استادان مالایی به همین دلیل به دانشجویان ایران افتخار می کنند


دانشگاهیان اعزامی به مالزی در بازدید از دانشگاه پیام نور شعبه مالزی نیز در یک نشست علمی شرکت کرده و پس از توضیحات رئیس دانشگاه با فعالیت های این مرکز دانشگاهی خارج از کشور آشنا شدند.

در این نشست علمی همچنین مطالبی در خصوص روانشناسی اسلامی، مدیریت در اقتصاد ، حقوق بین الملل و قضا در اسلام مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

اساتید دانشگاه ه های دولتی و غیر دولتی کشورمان که  به کشور مالزی سفر کرده اند از این فرصت استفاده کرده و از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی این کشور نیز دیدار و ارتباط علمی و فرهنگی خود را با اساتید و مسئولین این دانشگاه ها برقرار کردند.
 


 
17 خرداد 1391 2:27 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.