صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

نشست نماينده بعثه مقام معظم رهبری با نخبگان دانشگاهي در مكه

در نشستي با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري، گروهي از نخبگان دانشگاهي به بررسي و تعامل بيشتر در خصوص مباحث فرهنگي عمره مفرده پرداختند. ...

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج در مکه مکرمه، حجت الاسلام و المسلمين خادمي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نشستي با حضور گروهي از نخبگان دانشگاهي كشورمان كه در هتل ميدان مكه مكرمه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه برنامه هاي فرهنگي بسيار خوبي تاكنون برگزار شده است كه حضور فعال نخبگان در اين برنامه ها ضروري است.

وي عمره را فرصت بسيار خوبي براي كسب معنويت و معارف اسلامي دانست و تصريح كرد: شما نخبگان بايد از اين موقعيت بوجود آمده بهترين بهره ها را ببريد و بدانيد كه شما با ساير دانشجويان متفاوت هستيد و مي طلبد كه نگاه شما به مسائل عميق و ژرف باشد.

حجت الاسلام خادمي خطاب به دانشجويان گفت: از اين كه خداواند به شما عنايت كرده تا به سرزمين وحي مشرف شويد قدر آن را بدانيد و در مراسم هاي معنوي شركت كنيد و با كتاب خدا بيشتر انس بگيريد.

وي افزود: از شما نخبگان توقع است كه افزون بر بهره گيري معنوي از اين سفر، اين روحيه و معنويت را نيز به سايرين انتقال دهيد و خود مبلغ اين معارف ناب باشيد؛ زيرا نگاه شما بسيار متفاوت و تاثير گذار است و مي توانيد با اين نگاه جامعه را نيز متحول كنيد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري تصريح كرد: دانشجويان نخبه از استعداد و هوش ويژه اي برخوردار هستند، بايد دوبال علم و عمل را با هم عجين كنند؛ تا شاهد تربيت شخصيت هاي برجسته اي در كشور باشيم.

وي ادامه داد: شخصيت هاي همچون علامه طباطبايي، مطهري و بسیاری بزرگان دين كه امروز از آن ها به نيكي ياد مي شود براي اين است كه علم و عمل را با هم عجين كردند و امروز به عنوان الگو شناخته مي شوند.

براساس این گزارش، در ادامه این جلسه شماری از نخبگان دانشگاه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند و نماینده بعثه نیز در پایان جلسه به پرسش های نخبگان پاسخ گفت.

لازم به ذکر است، در پایان جلسه به قید قرعه برای پنج نفر از نخبگان، جوایزی همچون عمره مفرده و سفر به کربلا معلی اهدا شد.
 
17 خرداد 1391 3:15 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.