صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

حضور آگاهانه در شهر پيامبر(ص)ما را به جامعه نمونه نزديكتر می كند

منوچهر امينی مدرس دانشگاه در گفت و گو خبرنگار اعزامی پايگاه اطلاع رسانی حج به مدينه منوره، با ذكر اينكه تاثير اين سرزمين در اساتيد بيشتر از هر قشر ديگری است، گفت: اساتيد به دليل نوع كار خود با كسانی روبرو هستند كه آنها نيز جويای حقيقت  هستند.
وی افزود: استاد ديندار می تواند دانشجويان را با دين و آموزه های اسلام بيشتر آشنا كند.
اين مدرس دانشگاه با اشاره به سفر خود به عمره عنوان كرد: دانشجويان وقتی شنيدند كه من عازم عمره هستم، با چشمانی اشكبار از من خواستند كه آنها را نيز در مدينه و مكه ياد كنم، اين نشان می دهد يك ارتباط عاطفی بين مدرس و دانشجو برقرار است، اين ارتباط  زمينه خوبی برای گسترش دين ايجاد می كند.
امينی اظهار كرد: اساتيد دانشگاه اگر خود از نظر معنوی در حد بالايی باشد، می توانند اين روحيه معنوی را نيز در دانشگاه و دانشجو منتقل كنند.
اين مدرس دانشگاه با اشاره به وجود برخی از افكار انحرافی در شهر پيامبر افزود: يك استاد وظيفه دارد در اين سرزمين از دانشجويان در برابر افكار انحرافی محافظت كند و مسئولان نيز بايد سرمايه گذاری بيشتری در خصوص دانشجويان داشته باشند.
وی گفت:دانشجويان مشتاق شنيدن خاطرات اين گونه سفرهای معنوی هستند و بايد استاد بتواند اين فضا را به آنها منتقل كند، من در مسجد قبا به ياد چند نفر از دانشجويان كه با چشمانی گريان از من التماس دعا داشتند نماز خواندم و معتقدم بايد چنين كاری انجام می دادم.
امير مظفری استاد علوم پزشكی تهران نيز در اين گفت و گو با ذكر اينكه ديدن مسجد نبوی و حضور ميليونها مسلمان صحنه زيبای در مدينه ايجاد می كند، گفت: اين انسان های عاشق صحنه های زيبايی از بندگی خداوند و تبعيت از پيامبر را به نمايش در می آورند.
وی افزود: امكان ندارد حتی سخت دل ترين افراد در مدينه حاضر شوند اما هيچ تغيير معنوی در آنها حاصل نشود، مدينه به بركت وجود پيامبر(ص) و معصومين(ع) و به بركت نزول قرآن در هر انسانی تاثير عميقی می گذارد.
این استاد دانشگاه در پايان اظهار كرد: اين تحولاتی كه در جان و روح افراد اتفاق می افتاد، سرمايه بزرگی برای جامعه ما است تا علاوه بر كاهش آسيب ها به سمت يك جامعه الگو حركت كنيم.
 
21 خرداد 1391 4:23 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.