صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

معیار محاسبه قیمت اقامت در هتل های مکه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، میانگین اشغال هتلها و واحدهای مسکونی در منطقه مسکونی اطراف مسجدالحرام با رشد قابل توجهی روبرو شده است به طوری که در برخی هتلهای نزدیک حرم شریف مکی به 100 درصد رسیده است.

رشد میانگین اشغال هتلها در پی سفر تعداد زیادی از  عمره گزاران از مناطق مختلف به مکه مکرمه صورت گرفته است.
عیسی رواس معاون امور عمره وزارت حج عربستان همچنین از افزایش تعداد عمره گزاران عربستانی در مقایسه با سال گذشته خبر داد که به 300 هزار عمره گزار افزایش یافته است.

میانگینهای اشغال هتلها و واحدهای مسکونی خارج از منطقه مرکزی هم به 70 درصد به ویژه در مناطق محبس الجن و العزیزیه رسیده است جایی که عمره گزاران عربستانی ترجیح می دهند در آنجا اسکان یابند.

معیار محاسبه قیمت اقامت در هتل های مکه

از سوی دیگر، زیاد فارسی سخنگوی رسمی کمیته ملی حج و عمره عربستان به الوطن گفت قیمتهای اقامت در هتلها و واحهای مسکونی بر اساس طبقه بندی و نوع هتلها و اشراف مستقیم آن به مسجدالحرام فرق می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وی پیش بینی کرد قیمتها با افزایش 10 درصدی روبرو شود، در هتل های پنج ستاره قیمتهای یک اتاق غیر مشرف به حرم، بین 800 تا 1200 ریال سعودی (هر ریال در بازار ایران بیش از 470 تا 480 تومان است)، اتاق های مشرف به مسجدالحرام بین 1000 تا 1300 ریال سعودی برای یک شب است. یعنی حداقل 500 هزار تومان برای هر شب!
وی افزود همه عمره گزاران داخل ترجیح می دهند در خارج از منطقه مرکزی اطراف حرم شریف مکی اسکان یابند.
وی گفت هتلهای مکه مکرمه تا پس از ماه مبارک رمضان با نسبت بالای اشغال روبرو خواهد بود، و برخی هتلها و واحدهای مسکونی برای ماه رمضان به طور کامل رزرو شده است.
 
22 خرداد 1391 9:05 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.