صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

تدوین و ترسیم منشور حج با استفاده از منویات امام

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تدوین و ترسیم منشور حج با استفاده از منویات امام و مقام معظم رهبری در دستور سازمان حج برای اجرائی شدن قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی تصریح کرد:هدفمند کردن سهمیه های حج و تدوین شیوه نامه افزایش اعزام زائران از جمله اقداماتی ات که در دستور کار سازمان حج قرار دارد.


وی از تشکیل اتاق فکر در این سازمان خبر داد و افزود:هماهنگی با نماینده ولی فقیه در امور حج، روابط فرهنگی حج و زیارت و راهکارهای ماندگار کردن آن،کلان نگری در حج و خارج شدن از نگاه سنتی به حج،استفاده از ظرفیت و نظرات کارشناسان ،کارگزاران،مراجع و متخصصین از اهداف بزرگ سازمان حج است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: با تدوین شیوه نامه افزایش اعزام زائر در تلاشیم که سهمیه حج تمتع وعمره ایران را افزایش دهیم.
وی هدف از تشکیل اتاق فکر در سازمان را استفاده از نظرات نخبگان و ارائه جمعی در خور ایرانیان مطرح کرد و اظهار کرد:تدوین و ترسیم منشور حج با استفاده از منویات امام راحل،مقام معظم رهبری،تلاش جهادی برای حفظ و ارتقاء منزلت زائران ،تلاش در جهت رفع مشکلات زائران و همچنین رضایتمندی این افراد از اقداماتی است که قرار است راس کارهای در سازمان حج قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی یادآور شد:سند چشم انداز حج و زیارت و تصویب آن در شورای عالی حج ،هدفمند کردن سهمیه حج و عمره ،حاکمیت قانون پاسخگوی و رسیدگی به نیازها و پرسش ها ،انتقادات و درخواست های از طریق ایجاد سامانه گویا از دیگر اقداماتی است که انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد:منویات مقام معظم رهبري را در دستور کار خود قرار می دهیم و همچنین سیاست گذاری ابلاغی از سوی شورای عالی حج را نیز انجام می دهیم
 
22 خرداد 1391 9:16 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.