صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

رییس سازمان حج:جلوی برخی سهمیه های خاص را خواهم گرفت

رييس سازمان حج و زيارت با بيان اين‌كه سهميه‌بندي‌هاي حج نبايد به عنوان يك اصل، استثنا و در جاي خاص تلقي شود، گفت: در آينده جلوي برخي سهميه‌هاي خاص حج را خواهم گرفت و حاكميت قانون را به عنوان اصل قلمداد خواهم كرد.

حجت‌الاسلام سيداحمد موسوي، رييس سازمان حج و زيارت، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، گفت: ظرفيت‌هاي بسيار مناسبي در كشور اسلامي ايران وجود دارد كه اگر از اين ظرفيت‌ها به درستي استفاده شود در پيش‌برد كارها بسيار مؤثر خواهد بود.

وي افزود: يكي از اين ظرفيت‌ها مراجع تقليد هستند، از اين‌رو امروز از نزديك با ديدگاه اين بزرگان آشنا شديم كه همه را مكتوب كرده و يقينا با بررسي آن در اتاق فكر سازمان حج و زيارت، اين نكات به صورت بندهاي اجرايي براي کارگزاران حج و عتبات براي بهتر شدن خدمت‌رساني به زائران، ابلاغ مي‌شود.

رييس سازمان حج و زيارت با بيان اين‌كه هيچ شأني جز خدمت به زوار نداريم و همه توانمان را در خدمت‌رساني هرچه بيشتر به زائران خانه خدا و عتبات عاليات به كار مي‌گيريم تا هيچ دغدغه‌اي جز اداي مناسك و زيارت نداشته باشند، بر خدمات‌رساني هرچه بيشتر در مسأله اسكان، تغذيه، خدمات بهداشتي، حمل و نقل درون‌شهري و برون‌شهري و پزشكي با توجه به امكانات موجود تأكيد كرد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه نوآوري حضرت‌عالي در سمت رياست حج و زيارت چه خواهد بود، تصريح كرد: مديريت عملياتي را كه همه چيز در مدير متمركز شود، نمي‌پسندم، بايد تفويض اختيار كرد و مسؤوليت خواست، بنده به مديريت كلان نگاه مي‌كنم و در كنار آن يقينا بر شايسته‌سالاري تأكيد دارم و نيروهاي وارسته، شايسته و با تجربه سازمان را به كار خواهم گرفت.

حجت‌الاسلام موسوي با بيان اين‌كه مواردي را مشاهده كرده‌ام كه در آينده با سياست‌گذاري در رفع آن‌ها تلاش خواهم كرد، اظهار داشت: سهميه‌بندي‌هاي حج نبايد به عنوان يك اصل، استثنا و در جاي خاص تلقي شود، اين‌كه مردم در صف باشند و زيارت خانه خدا به عنوان سهميه به افراد خاصي داده شود، جلوي اين كار را خواهم گرفت و حاكميت قانون را به عنوان اصل قلمداد خواهم كرد.

وي كه در يكي از ديدارهاي خود گفته بود به همراه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت مي‌خواهد مديريت اسلامي را در سازمان مطبوعش پياده كنند در پاسخ به اين سؤال كه ملاك‌هاي مديريت اسلامي چيست، گفت: ملاك‌هاي مديريت اسلامي آن است كه انسان در خدمت به ديگران ذوب شود، خود را نبيند و بداند كه مسؤوليت لقمه نيست و بايد در برابر خداوند جوابگو باشد.

رييس سازمان حج و زيارت با بيان اين‌كه مسؤول در يك نظام اسلامي بايد بداند كه در برابر مردم هم بازخواست مي‌شود، اظهار داشت: با همدلي، هماهنگي و همفكري نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، آن مديريت اسلامي كه الگو و اسوه آن، مديريت پيامبر اكرم‌(ص) در مدينه، مديريت امام علي‌‌(ع) در كوفه و مديريت حضرت امام‌‌(ره) و رهبر معظم انقلاب است، پياده خواهيم كرد.

وي همچنين با اشاره به ديدار روز دوشنبه خود با وزير حج عربستان گفت: در اين ديدار درباره آخرين وضعيت حج سال 91 بحث شده و قراردادهاي لازم بسته خواهد شد كه انشاءالله پس از آن ملاقات، نتيجه مذاكرات در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 
25 خرداد 1391 1:40 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.