صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

تولد مفصل‌ترین سفرنامه آنلاین حج

مهر: مهدی قزلی، نویسنده کتاب 10 جلدی «قصه کربلا»، که تجربه فراوانی در نگارش سفرنامه‌های رهبر معظم انقلاب را بر عهده دارد، اینک همراه با میلیون‌ها زائر مسلمان در سرزمین عرفات، در حال انجام مناسک حج است و آخرین نوشته خود را در قالب سی و هشتمین فصل از «سفر به قبله» دیروز روی نت منتشر کرده است.

نویسنده کتاب «محمد آخرین آفتاب» در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: در این یک ماهی که در مدینه و سپس مکه هستم، هیچ لحظه‌ای را در سفر از دست نداده‌ام و از ذرات وقت به خوبی استفاده کرده‌ام. دو هفته در مدینه و دو هفته در مکه بودیم و قرار است بیش از 40 روز را در این سرزمین مقدس سپری کنیم.

وی که به عنوان یکی از نویسندگان نشریه روزانه «زائر» به حج تمتع اعزام شده است، ادامه داد: سفرنامه‌نویسی از حج در کنار تولید محتوا برای نشریه زائر، کار دشوار و وقت‌گیری است، اما فرصت‌های تکرارنشدنی یک ماه گذشته‌ را از دست ندادم و امیدوارم بتوانم این مطالب را بعدها با ویرایشی بهتر و با حوصله بیش‌تر در قالب کتاب منتشر کنم.

مهدی قزلی در مسجدالحرام

قزلی افزود: نوشتن از سفر حج را با مطلبی با عنوان «سفر به اعماق تاریخ انسانیت» آغاز کردم و این نوشته‌های سریالی هر روز ادامه یافت و گاهی روزانه دو یا سه مطلب می‌نوشتم تا هیچ یک از زوایای این سفر معنوی را از دست ندهم.

نویسنده کتاب «امتحان نهایی» ادامه داد: برای آنکه نوشته‌هایم ملموس‌تر و عینی‌تر باشد، دوربین عکاسی برداشتم و از اتفاقات طول سفر عکس گرفتم. این عکس‌ها در خبرگزاری مهر و چند سایت خبری منتشر شد. این عکس‌ها سفرنامه مکتوب حج را مستند و جذاب خواهد کرد و امیدوارم فرصت گردآوری متن‌ها و تصاویر را پس از انجام سفر حج به سرعت به دست آورم.

رنج خستگی، سلام به مادر امام‌رضا(ع)، هروله در بین‌الحرمین، آشپز‌ها به بهشت می‌روند، آستان نور بندگی، پا جای پای فاطمه، رنگین‌کمان انسانی، کوهی که دوست‌مان دارد و دوستش داریم، هدیه امام رضا به شیعیان مدینه و ... بخشی از سفرنامه حج مهدی قزلی را تشکیل می‌دهند که نویسنده تلاش کرده در آنها با ارائه اطلاعات تاریخی ـ تحلیلی، مخاطبش را با یک سفرنامه جدی و پرمحتوا روبرو کند.

سفرنامه حج این نویسنده در وبلاگ او به نشانی http://ghezelli.persianblog.ir منتشر شده است.

 
14 آبان 1390 4:36 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.