صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

سفر دانشگاهيان به لبنان با نام راهيان مقاومت

سفر دانشگاهيان به لبنان با نام راهيان مقاومت

معاون فرهنگي وزير علوم با اشاره به تحولات اخير كشور سوريه، گفت: متاسفانه به علت اتفاقات صورت گرفته در اين كشور نتوانستيم دانشگاهيان را به سوريه اعزام كنيم و سفر زيارتي _ فرهنگي سوريه تعطيل شد، اما بلافاصله سفرهاي دانشگاهيان به لبنان تحت عنوان «راهيان مقاومت» با هدف حضور دانشگاهيان در منطقه جنوب لبنان آغاز گرديد.

توسعه اعزام دانشگاهيان به كشورهاي خارجي/جزييات سفر دانشجويان به جزاير سه‌گانه

خواجه‌سروي با بيان اينكه تاكيد ما به اعزام اساتيد و دانشجويان متاهل با هدف انجام سفر فرهنگي بوده است، افزود: به علت اينكه دشمنان هر روز در تلاش هستند بنابراين تلاش شد تحت عنوان «سفرهاي فرهنگي و علمي»، سفرهايي به كشورهايي مانند مالزي برنامه‌ريزي شود.

وي با بيان اينكه در آينده نزديك ساير كشورها نيز در برنامه اعزام دانشجويان و دانشگاهيان قرار مي‌گيرند، گفت: تلاش است با كمك وزارت ارشاد و سازمان تبليغات اسلامي سفرهاي دانشجويان به كشورهاي ديگر ادامه پيدا كند.

خواجه‌سروي با اشاره به سفر دانشجويان به جزاير سه‌گانه خليج‌فارس با هدف آشنايي دانشگاهيان با اين منطقه حساس و حياتي، گفت: به علت مهم بودن جغرافياي سياسي خليج‌فارس، قرار شد پس از گذشت فصل گرما به تدريج دانشگاهيان به جزاير قشم، تنب بزرگ، تنب كوچك و بوموسي اعزام شوند.

وي با اشاره به ثبت‌نام 2200 نفر در روز گذشته كه اولين روز ثبت‌نام اعزام دانشگاهيان به جزاير خليج‌فارس بود، گفت: همچنين به زودي دانشگاهيان به شيراز و شهرهاي مقدس مشهد و قم كه به عنوان قطب‌هاي زيارت در برنامه پنجم توسعه مطرح شده‌اند، اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگي وزير علوم به ادامه پيدا كردن سفر دانشگاهيان به عتبات عاليات تصريح كرد: به طور طبيعي هر  كاروان هايي به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند كه اين تعداد كاروان‌ها قابليت افزايش دارند.

 
11 تیر 1391 2:12 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.