صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

رابطان فرهنگی سربازانی براي ترویج فرهنگ اسلام ناب

"مسئول فرهنگی " ، عنوانی برای عده ای دیگر از خادمان فرهنگی و تبلیغی زائران حرمین شریفین است . این خادمان ، بیشتر ازسه کاروان را تحت پوشش فعالیت ها و خدمات خود دارند. این عده آموزش های بیشتری را به جهت حوزه وسیع تر وظایف خود دیده اند و نیروی بعثه مقام معظم رهبری نیز دانسته می شوند و در طول دوره خدمدت خود ، در نقش معاون فرهنگي مدیر ثابت ایرانی هتل به ایفای نقش می پردازند . ...

موضوع به کار گیری افرادی متخصص و کاردادن و با انگیزه برای ارایه خدمات فرهنگی به زائران بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی در نیمه دوم دهه 1380 در بعثه مقام معظم رهبری  مطرح وموضوع در کارگروههای تخصصی و اتاق های فکر به بحث گذاشته شد و در نهایت در سال 1387 با تدوین شرح وظایف آنها ، عملیاتی گردید.خادمان ارایه دهند خدمات فرهنگی و تبلیغی و فکری به زائران حرمین شریفین براساس تعداد کاروانهایی که در پوشش آنها قرارمی گیرند ، دو عنوان رابط فرهنگی و یا مسئول فرهنگی دارند.برای هتل هایی که تعداد کاروانهای مستقر در آنها دو کاروان است ، فردی از مجموعه گروه ایرانی هتل تحت عنوان "رابط فرهنگی " به کار گرفته می شود که با بعثه مقام معظم رهبری در تماس دائم و پیوسته است و مجری سیاست های این نهاد می باشد . او به علاوه توسط بعثه مقام معظم رهبری هم در ایران وهم در مدینه منوره آموزش دیده و برای پیش برد کارهای خود آموزش نیز می بیند."مسئول فرهنگی " ، عنوانی برای عده ای دیگر از خادمان فرهنگی و تبلیغی زائران حرمین شریفین است . این خادمان ، بیشتر ازسه کاروان را تحت پوشش فعالیت ها و خدمات خود دارند.

این عده آموزش های بیشتری را به جهت حوزه وسیع تر وظایف خود دیده اند و نیروی بعثه مقام معظم رهبری نیز دانسته می شوند و در طول دوره خدمدت خود ، در نقش معاون مدیر ثابت ایرانی هتل به ایفای نقش می پردازند .


 رابطان و مسئولین فرهنگی شرح وظیفه ای 20 بندی دارند که باید برای اجرای آنها اهتمام لازم را صورت دهند.تعیین اوقات حضور روحانی کاروانها در سراسری هتل ها برای پاسخ گویی به سوالات زائران با هماهنگی روحانی ، تشکیل شورای فرهنگی هتل بطور منظم و تنظیم و ارسال صورت جلسه آن به بعثه برای تصمیم گیری های بعدی با مشارکت مدیر ثابت هتل به عنوان رییس جلسه ، رابط و یا مسئول فرهنگی به عنوان دبیرجلسه و روحانی و مدیر راهنما به عنوان اعضای شورا و نیز هماهنگی جهت برگزاری برنامه های ابلاغی از سوی امور فرهنگی بعثه مانند محافل و مجالس ومراسم دینی از جمله هم خوانی دعاهای کمیل وندبه ، محفل انس ومعرفت و جلسات ویژه بانوان زائر ، از جمله اولین محورهای وظایف رابطین و مسئولین فرهنگی هتل ها است .

انجام امور فرهنگی و نظارت برتبلیغات کاروانها - راه اندازی کتابخانه و ارایه کتاب به زائران مراجعه کننده - برگزاری دعای پرفیض کمیل وندبه - برگزاری مراسم استقبال و وداع زائران و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و اعتقادی بخشی دیگر از وظایف رابطین و مسئولان فرهنگی هتل های محل اقامت زائران ایرانی است که به عنوان یک دستور العمل سازمانی همانند آن نیز در مکه مکرمه اعمال می شود.

در همين خصوص پيرو هماهنگي معاونت فرهنگي وزارت علوم با معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري بخشي از مسئولين فرهنگي هتل ها از بين مسئولين فرهنگي دانشگاهها انتخاب مي شوند. لذا اقدامات اوليه شامل ثبت نام و برگزاري مصاحبه براي افراد دانشگاهي صورت گرفته و انشاالله بعد از ماه مبارك رمضان دوره هاي آموزشي جهت اين موضوع براي افراد پذيرفته شده برگزار مي گردد.
 
 
19 تیر 1391 2:29 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.