صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

دانشنامه "حج در اسلام" به روز شد

همزمان با ایام حج، دانشنامه "حج در اسلام" با بیش از یک هزار مطلب شامل گزیده مقالات و کتاب، چکیده پایان نامه، پرسش و پاسخ و نگارخانه از سوی محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی پایگاه اینترنتی حوزه نت به روز رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوست‌چیان مسئول واحد ارتباطات مرکز نور گفت: این دانشنامه که با هدف ارائه مطالب و منابعی معتبر برای پژوهشگران و روحانیون کاروان ها تدوین شده است در قالب 19 نمایه اصلی و 50 نمایه فرعی و با ساختاری درختی هم اکنون در اختیار کاربران قرار دارد.

پوست چیان افزود: در این دانشنامه 72 مطلب در خصوص ابعاد و آثار حج، 17 مطلب با محتوای نقد وهابیت و 31 مطلب با محتوای حج، ولایت و اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی اظهارداشت: اهمیت و جایگاه حج، پیشینه تاریخی، حج، ولایت و اهل بیت(ع)، مناسک و احکام حج، دلایل فقهی و فلسفه  احکام حج، ابعاد و آثار حج، دعاها و حج از جمله نمایه های اصلی این دانشنامه هستند.

پوست چیان، عربستان و اماکن مرتبط با حج، حج و انقلاب اسلامی را از دیگر نمایه های اصلی این دانشنامه عنوان کرد و گفت:‌ حج و نقد وهابیت،  سفرنامه های حج، حج از منظر بزرگان، حج در سیمای ادب فارسی، دانستنیهایی از حج، مراکز تحقیقاتی در موضوع حج،  پایان نامه ها، کتاب و کتاب شناسی حج از جمله دیگر نمایه های اصلی این دانشنامه است.

این دانشنامه از طریق نشانی اینترنتی  http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?id=68754 قابل دسترسی است .
 
14 آبان 1390 4:39 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.