صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

پيام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به دانشجویان

حجت الاسلام و المسلمین " سید علی قاضی عسکر " نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی  در پیامی به مناسبت آغاز چهارمین سال اعزام دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور به عمره ، آنها را به برکات و آثار فراوان این  سفر نورانی و بسیار مهم  توجه داد ، و توصیه هایی ارایه نمود تا شیرینی سفر برای همیشه در کام آن عزیزان باقی بماند.
چهارمین سال اعزام دانشجویان ایرانی و نیز ایرانی های عضو هیات های علمی دانشگاههای خارجی از ابتدای هفته گذشته و با سفر زائران به مدینه منوره آغاز شده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
  دانشجویان عزیز و گرامی
از این که پس از سالها انتظار ، توفیق زیارت بیت الله الحرام و مرقد شریف پیامبر اکرم (ص) و فاطمه اطهر علیهاسلام الله و ائمه بقیع علیهم السلام برای شما عزیزان فراهم گردیده و به میهمانی خداوند متعال فرا خوانده شده اید، به عنوان کوچک ترین خدمتگزار زائران بیت الله الحرام ، این توفیق بزرگ را حضورتان تبریک عرض نموده ، توجه شمار ا به چند نکته جلب می نمایم:
1-  برکات و آثار این سفر نورانی ، بسیار مهم و فراوان است ؛ به عنوان نمونه می توان به آمرزش گناهان ، استجابت دعا ، خیرد نیا و آخرت و دستیابی به بهشت اشاره کرد.
این منافع و برکات را کسانی دریافت خواهند نمود که با اخلاص در این راه قدم نهاده و برغفلت های گذشته خویش خط بطلان کشیده باشند و زمینه را برای دستیابی به تقوا فراهم سازند و با تمامی وجود در تحقق ارزش های دینی و اخلاقی تلاش کنند .
2- اخلاق اسلامی ، یکی از ویژگی های میهمان خداوند است . در این سفر جمعی با همسفران خود به رفق و مدارا و اخوت اسلامی رفتار نمایید و در برخورد ها و رفت و آمدها صبور و بردبار باشید و با همگان ، کریمانه رفتار کنید تا شیرینی سفر برای همیشه درکام شما باقی بماند.
3- مکه ومدینه مهبط وحی ومحل نزول قرآن کریم است . قرائت و فهم معانی این کتاب آسمانی در حرمین شریفین ، تاثیر شگرفی در روح و روان حج گزاران دارد ، لذا از انس با قرآن کریم و بهره مندی از مفاهیم بلند و برکات آن در طول سفر غفلت نورزید که هر چه داریم ، از برکات این کتاب نورانی و الهی است .

4- شما عزیزان ، سفیران و پیام آوران انقلابی بزرگ ، و شهیدانی سرافراز هستید ، ملت های مسلمان دنیا چشم امید به ایران اسلامی دوخته اند و به زائران ایرانی نگاه ویژه ای داشته ؛ اعمال و رفتار شما را زیر نظر دارند ، از این رو به مصداق کلام نورانی امام صادق (ع) که فرمودند :" کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا " کوشش کنید در این سفر زینت مکتب اهل بیت علیهم السلام باشید و با شرکت در نمازهای جماعت حرمین شریف و توجه به قرآن و دعا و نیز رفتار کریمانه ، عشق و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت را در دل ها جاودان و پایدار نمایید.
5-  از آن جا که برکات و فوائد این سفر معنوی فراوان است ، لذا شیطان نیز در کمین ضیوف الرحمن نشسته تا آنان را از فیوضات بزرگ حج محروم کند ، از این رو تلاش کنید از هدر دادن فرصت ها و هزینه های زائد پرهیز نموده ، زمینه را برای بهره وری هرچه بیشتر از این سفر روحانی و معنوی فراهم سازید.
6-  به بانوان بزرگوار نیز توصیه می کنم در طول سفر ، حجاب و پوشش اسلامی را مراعات و با اخلاق و رفتار و منش اسلامی خود ، الگوی بانوان مسلمان دیگر کشورها باشید.
7-  سرزمین وحی ، یادآور خاطرات و تاریخ صدر اسلام است ؛ دراین سفر معنوی درس های عملی و راه و رسم زندگی اسلامی را از مکتب رسول خدا ( ص) و ائمه بقیع علیهم السلام و فاطمه اطهر سلام الله علیها بیاموزید تا در بازگشت ، آنها را به خانواده و نزدیکان خود منتقل نموده ، زمینه ساز توسعه حق و عدل و فضیلت درجامعه باشید.
 از خداوند، سلامتی ، موفقیت و سربلندی شما عزیزان را مسئلت داشته ، امید است سالم ، با عمره ای مقبول و دعاهایی مستجاب به ایران اسلامی بازگردید.
خداوند یار و نگهدارتان باد
سید علی قاضی عسکر
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی

 

 
24 تیر 1391 8:35 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.