صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

هم انديشي برخي از روئساي دانشگاهها و اساتيد در مدينه

اساتید و روسای دانشگاههای کشور که در مدینه منوره بسر می برند گفتند ؛ با استقبالی که از عمره گذاری در دانشگاهها و میان دانشجویان و اساتید شده است ، اطمینان دارند که سفرهای این چنین با بار معنوی ویژه و بسیار بالای آن می تواند سدی دربرابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام باشد.

 معاون اداری و مالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و چند تن از اساتید و روسای دانشگاههای کشور که در مدینه منوره بسر می برند، روز یکشنبه و در یک نشست هم اندیشی با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ، نظرات خود را در خصوص چگونگی بهره برداری از ظرفیت عظیم عمره بیان داشتند.
آنها گفتند ؛ با استقبالی که از عمره گذاری در دانشگاهها و میان دانشجویان و اساتید شده است ، اطمینان دارند که سفرهای این چنین با بار معنوی ویژه و بسیار بالای آن می تواند سدی دربرابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام باشد.
 آنها همچنین خواستار افزایش توجه به جوانان برای انجام سفرهای زیارتی و علمی و تحقیقی از سوی نهادهای ذیربط از طریق افزایش سهمیه و نیز اختصاص ارز و کمک های مالی شدند.
 دکتر "علی اکبر متکان " معاون اداری و مالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دراین هم اندیشی گفت که با تخصیص اعتبار لازم ،  صندوق رفاه دانشجویان آمادگی اعطای وام به دانشجویان علاقه مند به عمره گزاری و نیز تشرف به عتبات عالیات را دارد.
 این دانشجویان می بایست براساس ابلاغیه صورت گرفته به دانشگاهها برای دریافت وام اقدام کنند.
اساتید همچنین پیشنهاد ارایه پایگاهی در شبکه اینترنت برای جمع آوری اطلاعات تاریخی درباره حرمین شریفین را ارایه کردند تا با توجه به اقدامات عمدی و وقایع غیر عمدی که می تواند هویت ظاهری مشاهد را در مدینه منوره تغییر دهد ، این اطلاعات ذخیره شده و در دسترس عموم قرا رگیرد.
اساتید درعین حال خواستار ادامه ارتباط روحانیون با زائران کاروان خود بعد از بازگشت از سفر عمره شدند و گفتند که این امر بهترین شیوه برای حفظ و ارتقای ارزش هایی می باشد که زائر از زیارت حرمین شریفین دریافت کرده است.
عمده تاکید اساتید در این هم اندیشی روی شیوه های بهره مند سازی جوانان از مواهب عمره گزاری به عنوان یکی از اساسی ترین راهها برای نهادینه کردن فرهنگ و ارزشهای دینی و ارتقای آن در جوانان کشور بود.
آنها گفتند که از اقدامات صورت گرفته در بعثه مقام معظم رهبری و نیز ستادهای عمره دانشگاهیان و دانشجویان و نیز دانش آموزان و دیگر نهادهایی که در خدمت جوانان هستند، اطلاع دارند با این وصف انتظار دارند که قدم های بیشتری برای ارایه خدمات فرهنگی و اعتقادی به جوانان در همه ی  ابعاد و زمینه ها برداشته شود.
 اساتید به همکاران عربستانی خود بخصوص در زمینه فلسفه پیشنهاد نشست های علمی دادند و آمادگی خود رابرای میزبانی این نشست ها در ایران اعلان کردند و گفتند که از برگزاری آن در عربستان نیز استقبال می کنند.
 آنها گفتند که این نشست های علمی به نزدیکی هرچه بیشتر مذاهب اسلامی به هم می انجامد.
درادامه این هم اندیشی حجت الاسلام و المسلمین "نجف نجفی روحانی " نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره درگزارشی از فعالیت های این نهاد گفت که در دوره عمره امسال بیشترین عده استفاده کنندگان از برنامه های اعتقادی و دینی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه  منوره جوانان بودند.

وی گفت که عمره گزاری در ایران با عنایت به آمار به سمت جوانگرایی پیش می رود و بعثه مقام معظم رهبری هم اعتقاد دارد باید برای جوانان خدمات بیشتر و متنوع تری را ارایه کرد و از افزایش سهمیه آنها در قالب های مختلف برای عمره گزاری استقبال و حمایت می کند.
  نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره همچنین به موضوع زبان آموزی روحانیون کاروانها برای پاسخگویی به شبهات زائران دیگر کشورها اشاره کرد و گفت که اقداماتی دراین زمینه در ایران شروع شده است که باید سرعت بیشتری پیدا کند.
  وی گفت که در عمره جاری و رو به پایان بیش از 30 هزار جوان فقط در قالب کاروانهای دانشجویی توفیق عمره گزاری پیدا کردند که اگر عده جوانهایی که خارج از این کاروانها به عمره مشرف شدند را منظور کنیم ، یقینا عده جوانانی که امسال از ایران توفیق عمره گزاری پیدا کردند ، بسیار بیشتر از رقم 30 هزار نفر می شود.
 دراین نشست اساتید دکتر" رضا صادقی " رییس دانشگاه اراک -  دکتر "علی اسماعیلی " استاد دانشگاههای تهران ومدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی - دکتر "جهانشیر امینی " رییس دانشگاه کردستان - حجت الاسلام و المسلمین  "علی رضا مستشاری " مدیر تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها و دکتر" حمید رضا پوراعتماد " رییس دانشکده علوم شناخت دانشگاه شهید بهشتی و دکتر " زارعی "مدیر کل حراست وزارت علوم و  دکتر متکان معاون امور مالی و اداری این وزارتخانه حضور داشتند.

 

 
26 تیر 1391 2:12 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.