صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

بیش‌ترین انتقاد زائران در حج از چیست

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،نماینده ولی ‌فقیه در امور حج و زیارت در این بازدید گزارشی از فعالیت‌های واحدهای ۱۲ گانه ستاد مکه مکرمه شامل واحدهای ارزشیابی، انفورماتیک، مسکن، امور رفاهی زائران، امور مالی، حراست، کارپردازی، نقلیه، پشتیبانی، حمل و نقل ترددی، امداد زائران و نقل مشاعر دریافت کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با اشاره به بازدیدهای مستمری که از محل اسکان زائران بیت‌الله ‌الحرام داشته است، گفت: جمع‌بندی کلی این بازدیدها نشان می‌دهد سطح رضایت زائران در وضع خوبی قرار دارد. هر چند که اعتقاد داریم سطح خدماتی که به زائر ارائه می‌شود، باید ارتقا پیدا کند؛ اما واقعیت این است که اگر وضعیت خدمت‌رسانی به زائران ایرانی را با وضعیت زائران سایر کشورها مقایسه کنیم، می‌بینیم که زائران ایرانی در وضعیت بهتری به سر می‌برند.
نماینده ولی ‌فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر ثبت فعالیت‌های نو و ابتکاری که در عملیات حج امسال صورت گرفته است، خواستار این شد که تدابیری برای ارتقای سطح آرامش حجاج در نظر گرفته شود، از جمله این‌که در چینش اتاق‌ها حتماً به فامیل بودن، دوست بودن یا هم‌استانی بودن زائران توجه شود. همچنین برنامه‌ای در نظر گرفته شود تا زائر قبل از سفر بتواند در جریان پلان اتاق‌ها قرار گیرد تا با آگاهی بیش‌تری نسبت به سطح خدماتی که در سفر به وی ارائه می‌شود، وارد این سفر شود.
بر طبق این گزارش، مسؤولان واحد مسکن ستاد مکه مکرمه ضمن انجام این بازدید گزارش دادند که امسال بخشی از زائران ایرانی در مکه مکرمه در حلقه مرکزی شهر اسکان داده شده‌اند. مسؤولان اسکان ستاد مکه مکرمه اذعان کردند، بیش‌ترین انتقاد زائران درباره نبود تناسب بین میزان تقاضا برای استفاده از آسانسور و تعداد و ظرفیت آسانسورهای اقامتگاه‌ها بوده است.
مسؤولان اجرایی ستاد مکه مکرمه در حالی که مشکل آسانسور را مسأله‌ای عمومی در کلیه هتل‌های مکه عنوان کردند، خاطرنشان کردند که این مشکلات در هتل‌های زائران سایر کشورها نیز وجود دارد.
نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت نیز با بیان این‌که مشکل آسانسور هتل‌ها و ساختمان‌ها در مکه و مدینه زیاد گزارش شده است، گفت: باید فکر اساسی برای کم کردن این مشکل صورت گیرد. انتظار داریم بانک اطلاعاتی مسکن‌های جدیدی که در مکه در دست ساخت است، تهیه شود تا نسبت به اجاره ساختمان‌های مناسب‌تر در سال‌های بعد، اقدام لازم صورت گیرد.
بر طبق این گزارش، سرپرست حجاج ایرانی در ادامه این بازدید از نقشه‌های مسیرهای ترددی در عرفات، تابلوهای راهنما و سایر ابزارهایی که برای نظم مشاعر در نظر گرفته شده است، بازدید کرد. همچنین در جریان فعالیت‌های سه‌هزار امدادگر و امدادیار در مکه مکرمه قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر همچنین از مسؤولان اجرایی حج خواست، فعالیت‌ها و آموزش‌هایی را که در زمینه نقل مشاعر تهیه شده است، به صورت یک بسته تدوین کنند تا در اختیار بعثه‌های سایر کشورها که به استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه حج علاقه‌مندند، قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این دیدار از رییس سازمان حج و زیارت و دست‌اندرکاران ستاد مکه مکرمه و جده تشکر و قدردانی کرد.
 
14 آبان 1390 4:45 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.