صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

کاهش زمان سفر میان مدینه و مکه

مدیرکل اداره راهها و حمل و نقل در منطقه مکه مکرمه اعلام کرد: ظرفیت جابجایی مسافر با قطار حرمین شریفین در آینده به 50 میلیون نفر در سال خواهد رسید که اکثر آنها را حجاج و عمره گزاران و زائران تشکیل خواهند داد.

به نوشته عکاظ، مفرح محمد الزهرانی گفت: ظرفیت حمل مسافر با قطار حرمین شریفین انتظار می رود به حدود 50 میلیون مسافر در سال برسد که اکثر آنها از حجاج، عمره گزاران و زائران خواهند بود.

وی افزود: این پروژه شامل احداث بیش از 450 کیلومتر خط آهن الکتریکی میان مکه مکرمه و مدینه منوره مجهز به سیستم پیشرفته ارتباطی و تامین قطارهای سریع السیر با جدیدترین فناوریهای روز در قطارهای جهان خواهد بود.

به گفته وی، پنج ایستگاه مسافران در مکه مکرمه و مدینه منوره و جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله در رابغ احداث می شود.

دلایل اهمیت قطار حرمین

مدیرکل اداره راهها و حمل و نقل در منطقه مکه مکرمه اعلام کرد: این پروژه در بخش حمل و نقل عربستان، یک نیاز اساسی در حال حاضر به چند دلیل به شمار می رود که مهمترین آنها، افزایش تعداد حجاج و عمره گزارانی است که میان مکه مکرمه و مدینه منوره تردد می کنند.

وي ادامه داد: هر سال تعداد آنها افزایش می یابد به طوری که تعداد حجاج هر سال به بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر علاوه بر دو میلیون عمره گزار در موسم رمضان می رسد، علاوه بر آن عمره گزاران و زائرانی هستند که در طول ماههای سال و تعطیلات به مکه مکرمه و مدینه منوره عزیمت می کنند و این به معنای این است که پروژه قطار حرمین، یک وسیله حمل و نقل آسان و راحت و سریع برای جابجایی حجاج و عمره گزاران است.

فاصله مدینه تا مکه به دو ساعت و نیم کاهش می یابد

الزهرانی تاکید کرد: عربستان تلاش می کند که قطارها تکیه گاه و پایه اساسی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و گردشگری باشد.

وی افزود: تاثیرات پروژه قطار حرمین و مزیتهای آن، رهایی از کاهش فشار و ترافیک بر جاده های مواصلاتی میان مکه مکرمه و مدینه منوره است و این عوامل قطار را بهترین وسیله برای سفر قرار داده است.

اين مقام مسئول تاكيد كرد: قطار برقی و سریع السیر، در مدت دو ساعت به جده و از آنجا در مدت تنها 30 دقیقه به مکه مکرمه می رسد.

 
1 شهریور 1391 10:42 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.