صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

پاسخ به شایعات درباره آلوده شدن آب زمزم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری،روزنامه المدینه المنوره از کمیته های ویژه برای تهویه مسجدالحرام و صحن طواف خبر داد.

 نبیل بن عبدالرحمن قطب مدیرکل خدمات و نگهداری اداره امور مسجدالحرام و مسجد شریف نبوی(ص) اعلام کرد: کمیته های ویژه، مطالعه و طراحی های مناسب خود را برای پروژه تهویه مسجدالحرام آغاز کرده است و تهویه شامل تمام راهروهای قدیمی حرم، پروژه های توسعه و صحن مطاف خواهد شد.

قطب تاکید کرد: این اداره، تمام تدابیر لازم را برای تضمین قطع نشدن برق مسجدالحرام و صحنهای آن در طول شبانه روز و در صورت بروز خلال و نقص در دستگاهها، ژنراتورهای جایگزین برای تامین فوری برق حرم وجود دارد که مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاسخ به شایعات درباره آلوده شدن آب زمزم

نبیل بن عبدالرحمن قطب مدیرکل خدمات و نگهداری اداره امور مسجدالحرام و مسجد شریف نبوی(ص) به شایعات درباره آلودگی آب زمزم پاسخ داد.

وی در گفتگو با روزنامه المدینه، درباره ذخیره سازی آب زمزم و اینکه آیا مخزن هایی برای ذخیره سازی مقادیر زیادی آب زمزم وجود دارد، اظهار داشت: مخزنهایی برای آب زمزم در چهارکیلومتری جنوب مسجدالحرام در منطقه کدی درون تونل ملک عبدالعزیز وجود دارد، این مخزنها برای ذخیره سازی آب و بازگرداندن آن به مسجدالحرام برای توزیع دوباره در مکانهای مختلف احداث شده است، مخزنها به خط آبهای چاه به واسطه خط اصلی متصل است و در این مکان، پمپهایی برای تقویت و به حرکت درآوردن آب در مخزنها فعالیت می کند.

وی با تکذیب شایعات آلوده شدن آب زمزم به سیستمهای ضد عفونی، تصفیه و گندزدایی آب با اشعه و شبکه آب و مخزنهای آب اشاره و اعلام کرد: مخزن ملکان در منطقه الکعکیهدر جنوب غربی مسجدالحرام در فاصله حدود 20 کیلومتری این مکان مقدس قرار دارد که این مخزن حاوی آب زمزم نیست، بلکه نقش تامین آب سرویسهای بهداشتی موجود در صحنهای حرم شریف مکی که شامل سرویسهای تونلها، القشاشیه، بازار کوچک، الفتح و الشامیه با گنجایش کلی 80 هزار متر معکب مي شود.

وی از جمع آوری و ذخیره سازی آب زمزم در منطقه کدی در شش کیلومتری جنوب مسجدالحرام برای توزیع آن در تانکرهای آب زمزم در مسجد شریف نبوی(ص) در مدینه منوره خبر داد.

 
14 شهریور 1391 9:45 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.