صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

کرسی آزاد اندیشی با موضوع اثر زیارت معصومین(ع)

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان روز گذشته کرسی آزاد اندیشی با موضوع اثرات زیارت قبور ائمه معصومین(علیهم السلام) با حضور دانشجویان و اساتید کاروان دانشگاهیان تهران در کربلای معلی برگزار شد.
در این کرسی آزاد اندیشی حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر رضوی به نمایندگی از بعثه مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و اساتید حضور داشت.
حجت الاسلام والمسلمین رضوی با بیان اینکه خداوند در آیه 24 سوره انفال که خداوند می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید ندای خداوند را استجابت کنید زمانی که شما را می خواند، تا شما را زنده کنند، گفت: مفهوم واقعی زیارت این است که زائر به خانه خداوند دعوت می شود، ندای لبیک سر می دهد.
وی با اشاره به اینکه اسلام برای انسان حیات طیبه در نظر گرفته است، اظهار داشت:پیامبر اعظم(س) در شب معراج سئوال کردند که اگر انسان بخواهد به حیات طیبه برسد، باید چه کاری انجام دهد که جبرئیل در جواب معیارهایی را از جمله یاد خدا به پیامبر رحمت معرفی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رضوی ادامه داد: به یاد خدا بودن به معنای ذکر است و برای تقرب باید ذکر و عمل با هم هماهنگ باشد، تا معنای واقعی یاد خدا بودن تحقق یابد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تاکید بر اینکه زیارت امام حسین (ع) تحولی را در درون زائر به وجود می آورد، تصریح کرد: زندگی متحولی که در سایه زیارت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت در وجود زائر به وجود می آید، نشان دهنده استجابت دعوت خداوند از سوی انسان است.
وی افزود: بر این اساس اگر زائر در موقعیت گناه قرار گیرد و آن را قبول نکند، نشانه تحول خواهد بود.
در ادامه این کرسی آزاد اندیشی دانشجویان در مورد چگونگی افزایش حضور قلب در نماز، دلایل گریه بر مصائب امام حسین(ع) و ... به بحث و گفتگو با یکدیگر پرداختند.
 
25 شهریور 1391 2:37 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.