صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

انتقال تجربیات آستان قدس رضوی به عتبات عالیات عراق

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عراق به ضرورت انتقال تجربیات آستان قدس رضوی براي مديريت هر چه بهتر عتبات عالیات عراق تأکید کرد.
به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، خالد ‌الاسدی، در حرم مطهر رضوی با بیان این مطلب اظهارداشت: آستان قدس رضوی با مدیریت حاکم بر این مجموعه و تدابیری که از سوی مسئولان این آستان مقدس در حوزه‌های مختلف اندیشیده شده، توانسته به نهادی مذهبی و الگو در جهان اسلام تبدیل شود.
وی با اشاره به وسعت‌بخشی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی به یک میلیون متر مربع پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از معماری اصیل اسلامی در تمامی بخش‌های اماکن متبرکه مشاهده می‌شود و امروزه استان قدس رضوی الگویی خوب برای بسیاری از اماکن زیارتی جهان اسلام به حساب می‌آید که این مساله بیانگر کار عظیم انجام شده در این آستان مقدس است.
الاسدی با اشاره به برنامه‌های هدفمند و مدیریت شده برای زائران غیرایرانی در مجموعه حرم مطهر رضوی، ابرازداشت: مدیران آستان قدس رضوی در مباحث فرهنگی و گسترش سیره رضوی با استفاده از انتشار کتاب‌هایی با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت‌رضا(ع) و ترویج معارف اهل بیت(ع) به زبان‌هاي مختلف موفق عمل کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عراق، فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی، درمانی و آموزشی را بسیار موفق دانست و تصریح کرد: ورود آستان قدس رضوی به عنوان مرکزی دینی در حوزه‌های مختلف موجب ممتاز شدن این آستان نسبت به دیگر اماکن متبرکه شده است.
وی سرمایه‌گذاری‌های این آستان مقدس در گسترش مباحث فرهنگی در جامعه را مود توجه دانست و گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود از پويايي برخوردار است و در حال گسترش و رشد همه‌جانبه است
 
5 مهر 1391 1:06 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.