صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

زیارت امامزاده سید محمد (ع)، سامرا و کاظمین

به گزارش خبرنگار اعزامی، کاروان های دانشجویی پس از ورود به عراق و اقامت 6 روزه در کربلا و نجف، برای زیارت حرمین عسکریین و کاظمین راهی دو شهر سامرا و کاظمین می شوند.
پس از خروج کاروان دانشجویی از کربلا، اولین مکان زیارتی امامزاده محمد(ع)، برادر امام حسن عسگری(ع) است. این امامزاده از قدیم الایام به جهت شفای مریضان و برآورده شدن حاجات مورد توجه مردم بوده است.
پس از زیارت این مکان، کاروان ها به سمت شهر سامرا حرکت می کنند. به جهت اقدامات تروریستی که توسط گروه های سلفی در این استان اتفاق افتاده و منجر به تخریب بارگاه مقدس امامین عسگریین(ع) شده است، از چند صد متر قبل از رسیدن به حرم، دو طرف خیابان را با بلوکهای 4 متری بتنی برای تامین امنیت پوشانده اند و جو نسبتا امنیتی بر آن حاکم است.
اگر چه چندین سال از انفجار این مکان مقدس می گذرد، ولیکن همچنان بر در و دیوار این مکان، آثار تخریب مشاهده می شود. این در حالی است که پروژه بازسازی حرم نیز در حال انجام است.
به هر روی برای زائرینی که نجف و کربلا  و طرح های گسترش حرم ائمه (ع) را دیده اند، باور کردنی نیست که به زیارت مکانی می روند که سلفی ها آن را شبیه مساجد نیمه مخروب کرده اند و این خود شاهدی است بر مظلومیت ائمه اطهار(ع).
پس از زیارت امام هادی (ع)، امام حسن عسکری(ع) نرجس خاتون مادر امام زمان (س) و حکیمه خاتون (س) عمه امام زمان، کاروان ها سرداب امام زمان(عج) که محل عبادت 3 امام بوده است، را نیز زیارت کردند.
پس از پایان زیارت، کاروان ها به سمت شهر بغداد برای استراحت رفتند تا فردای آن روز به کاظمین و زیارت امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) بروند. تمامی کاروان های دانشجویی یک شب را در کاظمین و در جوار این 2 امام بزرگوار به زیارت، عبادت و راز و نیاز می پردازند، چرا که فردای آن روز باید راهی مرز ایران و عراق و در نهایت شهرهایشان شوند.
 
23 مهر 1391 0:26 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.