صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

امکانات فرهنگی حرم رضوی دراختیار کاروان های زیارتی دانشجویی

ˈجلیل داراˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی هایی که میان اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم با معاونت تبلیغات فرهنگی آستان قدس رضوی به عمل آمده است دانشگاه ها می توانند از امکانات فرهنگی این آستان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه استفاده دانشگاه ها از امکانات فرهنگی آستان قدس رضوی باید با هماهنگی معاونت تبلیغات فرهنگی آستان و اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم صورت گیرد، افزود: به دنبال این تفاهم دو طرفه، علاوه بر اهدای بسته های فرهنگی، امکانات و فضای لازم برای برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی فرهنگی در مناسبت های مختلف همچون جشن ها، اعیاد، سوگواری ها و مراسم های آیینی و مذهبی دراختیار دانشجویان اعزامی به مشهد مقدس قرار خواهد گرفت.

دارا همچنین به امکان برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانشجویی در محل رواق دارالهدایة صحن رضوی و بازدید از موزه و کتابخانه برای شرکت کنندگان در کاروان های زیارتی دانشجویی اشاره کرد.

وی پیش بینی کرد با سهمیه های اختصاص یافته، حدود 10 هزار نفر در قالب کاروان های زیارتی دانشگاهی تا پایان امسال به مشهد مقدس اعزام شوند و بتوانند از فضاهای فرهنگی مورد تفاهم استفاده کنند.

وي افزود در اين خصوص نامه اي به دانشگاهها ارسال و اطلاعات لازم اعلام مي گردد.لذا دانشگاهها مي توانند جهت استفاده از اين خدمات با اداره كل فرهنگي وزارت علوم مكاتبه نمايند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در مورد نحوه اعزام دانشگاهیان به سفر زیارتی مشهد مقدس نیز توضیح داد: اعزام کاروان های دانشجویان مجرد دختر و پسر توسط خود دانشگاه ها صورت می گیرد اما دانشجویان متاهل، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها پس از ثبت نام در سایت اینترنتی ستاد زیارت دفتر امور فرهنگی وزارت علوم (زائر) می توانند به همراه خانواده خود به این سفر زیارتی اعزام شوند.

دارا یادآور شد: تاکنون سه مرحله اعزام دانشگاهیان از طرف ستاد زیارت امور فرهنگی وزارت علوم به مشهد مقدس انجام شده و مرحله چهارم اعزام ها نیز طی 30 آبان آغاز  خواهد شد.
 
2 آبان 1391 2:10 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.