صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

امضا نهایی قرارداد توسعه حرم علوی در نجف اشرف

به گزارش خبرنگار اعزامی روابط عمومی حج به نجف اشرف قبل از امضاء تفاهمنامه مهندس پلارک با تشریح سابقه تاریخی دو ملت ایران و عراق و با اشاره به نقاط مشترک هردو ملت بویژه در زمینه اعتقادی خدمت به اهل بیت را آرزوی هر ایرانی مسلمان دانسته و اظهار داشت: من از طرف مردمی حرف می زنم که با تمام تاروپود وجودشان به ائمه اطهار عشق می ورزند و خدمت به آنان را بزرگترین افتخار خود می دانند.
وی با برشمردن ویژگی های پروژه توسعه حرم علوی آن را مهمترین پروژه ستاد بازسازی عتبات برشمرده و ساخت آن را آرزوی بزرگ خود و محبین اهل بیت علیهم السلام در ایران و سراسر جهان دانست.
پلارک از عزم جدی کلیه مهندسین و دست اندرکاران این پروژه برای اتمام آن در سریعترین زمان خبر داده و گفت: ما همه تلاشمان را بکار می گیریم تا این مجموعه عظیم را بحول و قوه الهی در کمتر از زمانی که در تفاهمنامه قید شده به اتمام برسانیم.
بعد از سخنان رئیس ستاد بازسازی عتبات تولیت حرم مطهر علوی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و کارکنان ستاد بازسازی به اشتیاق خود و ملت عراق برای تکمیل و افتتاح پروژه صحن و شبستان حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره و عنوان نمود: این آرزوی هر مسلمان شیعه ای است که حرم امیرالمومنین(ع) توسعه یابد تا زائرین مشتاق اهل بیت علیهم السلام بتوانند بویژه در ایام خاصی با طیب خاطر و بدون زحمت به انجام اعمال عبادی و زیارت خود در این مکان مقدس بپردازند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ ضیا زین الدین ضمن تأکید بر دقت لازم در ساخت پروژه مذکور به سرعت بخشیدن به آن را خواستار شد و درخواست کرد عزیزان ستاد با هم توان خود سعی در تحقق آرزوی شیعیان در اتمام پروژه ای که بنام حضرت زهرای مرضیه(س) مشهور شده بنمایند.
در ادامه صالح حیدری رئیس دیوان وقف شیعه عراق هم ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران پروژه ضمن آرزوی موفقیت برای همه آنان از تلاش شبانه روزی ستاد که بویژه در ماه های اخیر با شکل گرفتن پروژه بیشتر مشهود شده تشکر و قدردانی کرد.
صالح حیدری باتوجه به اعتقادات مشترک دو ملت مسلمان ایران و عراق اظهار امیدواری کرد با گذر زمان دوستی و مودت بین دو ملت رو به فزونی گردیده و انشاالله هردو ملت بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند.
خاطرنشان می سازد: صحن حضرت زهرا(س) با همت مهندسین و متخصصین و کارشناسان و عوامل فنی و کارگران ایرانی و عراقی با سرعت لازم درحال ساخت می باشد.
 
21 آبان 1391 9:40 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.