صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اعلام شرايط سفر به عتبات در ماه محرم

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج "مسعود اخوان" درباره‌ی شرایط اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات عراق در ماه محرم، اظهار کرد: سفر عتبات عالیات عراق در این ماه نیز مانند گذشته است و هیچ تغییری از نظر تعداد کاروان‌های اعزامی و شرایط سفر نمی‌کند.

او ادامه داد: اکنون سیستم ثبت نام در کاروان‌های عتبات عالیات عراق از افراد پیش ثبت نام شده که چندی پیش در قرعه‌کشی شرکت کرده بودند‌، در حال انجام است. این اشخاص می‌توانند در صورت تمایل برای سفر در ماه محرم‌، کاروان‌های این دوره‌ی زمانی را انتخاب کنند.

وی‌ همچنین با بیان این‌که کاروان‌های اعزامی عتبات در این دوره هنوز جای خالی دارند‌، گفت: اتفاقا برخلاف تصور‌، میزان استقبال برای سفر به عتبات عالیت عراق در ماه محرم نسبت به مناسبت‌های دیگر کمتر است‌، چراکه عموم مردم مراسم خاصی در داخل کشور اجرا می‌کنند.

اخوان در عین حال به کاهش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات عراق تحت تأثیر افزایش نرخ ارز‌ و به‌دنبال آن، افزایش هزینه‌ی این سفر اشاره و بیان کرد: در حال حاضر روزانه 60 کاروان به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شود که این تعداد در گذشته 100 کاروان بود.

وی همچنین اظهار کرد: سازمان حج و زیارت برای ماه محرم مثل ماه‌های گذشته ظرفیتی را در نظر گرفته است و اگر گروه‌های انفرادی نیز تقاضای سفر با کاروان‌های زیرنظر سازمان را داشته باشند می‌توانند به دفاتر خدمات زیارتی مجاز درخواست دهند تا رسیدگی شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره‌ی شرایط مرزها در ماه محرم‌ برای اعزام کاروان‌ها به ايسنا گفت: مرزهای زمینی هم‌اکنون برای خروج کاروان‌ها و گروه‌های انفرادی بسته است و در ماه محرم نیز این شرایط حاکم خواهد بودد.

 
21 آبان 1391 9:44 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.