صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

تمام طرح هاي توسعه اي مشهد بايد با نگاه ديني، ملي و بين المللي باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدي نژاد بعد از ظهر جمعه در جريان سفر به مشهد مقدس، در نشست كارگروه ملي زيارت كه به رياست وي و با حضور تمامي اعضاي كارگروه تشكيل شد، در خصوص بازسازي بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع) خواستار تشكيل هيات داوري متشكل از معماران و كارشناسان شهرسازي شد تا طرح هاي توسعه اي پيرامون حرم رضوي، پس از بررسي اين هيات، اجرايي شود.

وي بر لزوم تهيه معيارهاي اصيل براي اجراي پروژه هاي بافت پيراموني حرم مطهر امام رضا (ع) از سوي اين هيات تاكيد كرد و گفت: از آنجا كه بايد در اجراي تمامي طرح هاي بزرگ عمراني پيوست فرهنگي لحاظ شود از استاندار مي خواهم تا تمامي طرح هاي توسعه مشهد مقدس به ويژه طرح هاي پيرامون حرم مطهر با نگاه ديني، ملي و بين المللي پس از داوري و تاييد اين هيات، به اجرا در آيد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه هدف اصلي از زيارت امام رضا (ع) ارجاع دل و جان مردم به حضور امام عصر (عج) است، گفت: هرگونه فعاليت فرهنگي بدون امام اثر بخشي ندارد، لذا نتيجه زيارت بايد گره خوردن دل و جان انسانها به امام عصر (عج) باشد و در اين مسير نبايد به ابزار توجه داشت چرا كه نيت ها اصالت دارند.

در ابتداي اين جلسه استاندار خراسان رضوي گزارشي از مصوبات جلسات قبلي اين كارگروه ارائه داد.

وي از اجراي طرح مطالعات توسعه كمي و كيفي زيارت حضرت رضا (ع) خبر داد و گفت: اجراي اين طرح در راستاي تعميق فرهنگ زيارت و ساماندهي امور زائران و تامين زيرساخت هاي لازم براي زيارت انجام شده است.

استاندار خراسان رضوي همچنين با تشريح مصوبات و تكاليف وزارتخانه ها و دستگاههاي اجرايي بر اساس مصوبات هيات دولت، گزارش روند اجرايي هر يك از مصوبات را ارائه داد.
 
25 آذر 1391 9:34 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.