صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

دانشجویان برگزیده در عمره دانشجویی مهمانان خدا هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در جلسه شورای سیاستگذاری عمره دانشگاهیان گفت:عمره دانشگاهیان کار فرهنگی خوبی در سطح دانشگاههاست و برنامه ای نمایشی نیست.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،عصر روز گذشته اولین جلسه شورای سیاستگذاری عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجج اسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد،صالحی مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم و نمایندگان وزارت بهداشت در محل ستاد عمره برگزار شد.
در ابتدای این جلسه،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن خوشامدگویی به اعضای شرکت کننده در جلسه،خلاصه ای از روند اعزام دانشگاهیان  به عمره در سال 91-90 را ارائه داد و گفت:در سال گذشته 30 هزار نفر از دانشگاهیان در مدت 3 ماه به سرزمین وحی اعزام شدند که از آن میان 11 هزار دانشجوی مجرد،15700 نفر از متاهلین و 3800 نفر از اساتید به عمره اعزام شدند.
وی ادامه داد:در زمان اعزام دانشجویان همزمان 5000 هزار دانشجوی پسر در مدینه منوره و مکه مکرمه حضور داشتند و فضای این دو شهر مقدس را جوان ها پر کرده بودند که جلوه خاصی داشت.
فقیهی به برنامه های طول سفر در عمره گذشته اشاره کرد و گفت:پیاده روی به سمت قبرستان شهدای احد،مناجات در مسجدالحرام، قرائت زیارت جامعه کبیره،تشکیل حلقه های قرآنی در مسجدالنبی، مسجدالحرام و مسجد شجره،زیارت دوره ویژه با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، از برنامه های فرهنگی طول سفر بود که با استقبال دانشجویان مواجه شد.
وی به عمره سال جاری اشاره کرد و گفت:در توزیع سهمیه سال جاری دانشجو بودن هر دو زوج و تاریخ عقد در 2 سال اخیر موردنظر است و طبق مصوبات در جلسه دانشجویانی که قبلا از طریق ستاد به عمره اعزام شده اند به هیچ وجه اعزام نخواهند شد.
در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت:عمره دانشگاهیان کار فرهنگی خوبی در سطح دانشگاههاست و برنامه ای نمایشی نیست.
وی با تشکر از ستاد عمره،وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد و نگاه ویژه ای که این سازمان ها به حج دارند گفت:از قبل تا بعد از سفر عمره کارهای خوبی در این زمینه انجام می شود و از ستاد انتظار می رود در کنار فعالیت های اجرایی اهتمام بیشتری در زمینه فعالیت های فرهنگی برای دانشگاهیان عمره گزار داشته باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد:عمره در دانشگاه ها فضای معنوی خاصی ایجاد می کند و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد. بعد از برگشت دانشجویان از این سفر معنوی حفظ هویت دانشجو و یادآوری حالات معنوی و خاطرات سفر در اذهان دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چون دانشجو می تواند معنویت را در دانشگاه پخش کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت:دانشجویان برگزیده در عمره دانشجویی مهمانان خدا هستند و نحوه آمدن هر کدامشان برای خود داستانی دارد.حالا که خداوند عنایت کرده و این زائران جوان از مسیری عبور می کنند که ما به آنها خدمت کنیم سعی کنیم با برنامه های فاخرتر در این زمینه قدم بر داریم.

در ادامه نمایندگان وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص نحوه توزیع سهمیه و مسائل اجرایی و اعزام پرداختند و سهمیه بین سازمان ها توزیع شد.
 

 
9 دی 1391 9:12 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.