صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

سهمیه های عمره را هدفمند می کنم

 

مراسم معنوی قرعه کشی عمره دانشجویی ديروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس سازمان حج و زیارت، دكتر خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتمايي وزارت علوم،کاظمی نیا رئیس حج و زیارت استان تهران،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از دانشجویان در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس سازمان حج و زیارت كه براي قرعه كشي عمره دانشجويي به دانشگاه تهران آمده بود با ابراز خوشنودی از حضور در جمع دانشجویان گفت:خداوند در زمین مکان ها و زمان های مقدسی قرار داده، مثل روز عرفه اما از زمین مکه و از آن مسجدالحرام و کعبه را به عنوان بهترین جای زمین انتخاب کرده و طواف، نمازخواندن و نگاه کردن به کعبه را دارای ثواب برشمرده است.
خداوند در زندگی انسان فرصت های طلایی ایجاد کرده و مکان هایی که دارای قداست هستند و رفتن به اینها لطف و توفیق و عنایت می خواهد که اگر انسان شکر کند، خدا آن را افزون می کند.
وی افزود:با توجه به مشکلاتی که امسال با آن روبرو بودیم از قبیل مشکلات ارزی، حمل و نقل، تغذیه و .. با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت(ع) برنامه ریزی خوبی انجام شد و کمترین تاخیرها را در پروازهای حج داشتیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت:اگر با من باشد دوست دارم همه دانشجویان به عمره بروند؛ اما در رابطه با حج مردم 20 سال و در خصوص عمره 6 سال در نوبت هستند .قبلا به ارگانها و موسسات سهمیه ای تعلق می گرفت اما من خواستم که سهمیه ها را هدفمند کنم و از حق مردم دفاع می کنم .

وی ادامه داد:امیدوارم در استفاده از سهمیه عمره دانشگاهیان نهایت دقت شود، چون مردم زیادی در نوبت هستند و کسانی که اصلا عمره نرفته اند با قرعه کشی بروند. من هم در تلاش هستم که سهمیه بیشتری از عربستان بگیریم.همچنین کارهای مقدماتی عمره امسال را انجام داده و مدارک را فرستاده ایم و 26 دی ماه اولین پرواز را به سرزمین وحی خواهیم داشت.

 

رئيس ستاد عمره دانشگاهيان هم در اين  مراسم به  15000 سهمیه در اختیار ستاد عمره قرار گرفته اشاره كرد و گفت  علیرغم آنکه هیچ دانشجو و استاد که سابقه تشرف دانشجویی داشته باشند مجاز به ثبت نام نبوده اند تا عصر روز 9 دی ماه 280554 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در سایت لبیک ثبت نام و خواهان اعزام به سرزمین وحی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ادامه داد:دانشگاهیان قشر تاثیر گذار جامعه هستند و باید از این فرصت به دست آمده نهایت بهره برداری را کنند و آن را قدر بدانند.

 
12 دی 1391 8:09 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.