صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

جزئيات اعزام و هزينه‌هاي عمره مفرده اعلام شد

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در خصوص دليل افزايش قيمت‌ عمره امسال نسبت به عمره سال گذشته گفت:عمره امسال از نظرما، طبق قراردادهايي كه با طرف هاي سعودي در خصوص مسكن، تداركات و نقل در عربستان داريم نرخ ها نسبت به سال هاي گذشته تغييري نداشته است.

وي افزود: اما زائران عزيز بايد بدانند چرا عمره امسال نسبت به سال گذشته افزايش داشته؛ ما اگر به فرض در سال گذشته اتاقي در هتل هاي مكه و مدينه براي زائران در گروه قيمتي متوسط مي گرفتيم يك اتاق را براي سرويس دهي به زائر 200 دلار اجاره مي كرديم.

معاون سازمان حج گفت: امسال هم همان اتاق با قيمت 200 دلار اجاره شده است و شايد كمتر از سال گذشته اجاره شده باشد. اما تفاوت قيمت در اين است كه در سال گذشته ما اين 200 دلار را با ارز مرجع تهيه مي كرديم ولي امسال بايد با ارز مبادله اي تهيه كنيم. عامل تفاوت قيمت ارز مرجع با مبادله اي، بر افزايش قيمت عمره اثر گذاشته است.

وي افزود: يكي از عوامل افزايش قيمت عمره امسال بليت هواپيماست كه منشا آن هم محاسبه ارز مبادله اي بجاي ارز مرجع است. يعني اگر سال گذشته بابت بليت هواپيما براي مسير هاي دور 480 دلار، به شركت هواپيمايي سعودي پرداخت مي كرديم. امسال همان مبلغ با يك تغيير جزئي پرداخت شده است. تفاوت افزايش نرخ بليت امسال نسبت به سنوات گذشته دراصل، تفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله اي است. مجموعاً اين عوامل باعث افزايش قيمت درگروه هاي قيمتي بوده است.

در ضمن تمام اقلام تداركاتي و تغذيه با همان قيمت سال گذشته و با ارز خريداري شده است. بنابر اين تفاوت فقط نسبت به سال گذشته نرخ ارز مرجع به مبادله اي است و عمدتاً اين امر باعث افزايش قيمت عمره امسال است.

رضايي در خصوص سهم پروازهاي شركت هاي هواپيمايي در عمره امسال گفت: امسال مثل سال گذشته در عمره طبق توافقات مربوطه،50 درصد ميزان زائراني كه به كشور عربستان اعزام مي شوند. سهم شركت هاي هواپيمايي كشور ميزبان است. و 50 درصد مابقي سهم توسط شركت هاي هواپيمايي ايراني، ايران اير و ماهان است كه به معتمرين عزيز سرويس دهي مناسب خواهند كرد.

وي در خصوص افزايش تعداد معتمرين امسال افزود: ان شاءالله با شروع عمليات اعزام معتمرين با بررسي شرايط و امكانات كشور ميزبان از حيث ظرفيت هاي هتلي و اقامتي و وجود شركت هاي فعال و داراي سابقه قابل قبول در ارايه خدمات و امكانات خودمان درصدد افزايش عدد معتمرين خواهيم بود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در خصوص سفرهاي درون شهري در مكه و مدينه و تمهيداتي كه براي رفاه بيشتر زائران انديشيده شده است، گفت: حمل نقل درون شهري مكه و مدينه طبق روال سال هاي پيش انجام خواهد شد. البته امسال براي رفاه و آسايش معتمرين از اتوبوس هاي مدل بالا كه از نظر كيفيت هم بهتر از قبل است استفاده مي كنيم و قراداد هاي آن را با شركت هاي سعودي بسته ايم. براي زيارت دوره در مكه مكرمه و مدينه منوره هم از اتوبوس هاي جديد و باكيفيت و مدل بالا استفاده خواهيم كرد تا سرويس بهتري را به زائران عزيز ارايه كنيم.
 
26 دی 1391 10:15 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.