صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

تنها امامزاده اي كه در شان او نماز زيارت وارد شده است

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به كربلاي معلي، در اين مراسم باشكوه كه در صحن حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد حجت الاسلام خديري با اشاره به شان و منزلت آنحضرت گفت:ايشان امامزاده اي بي همتا در كرامت و زبانزد در برآورده كردن حوائج در ميان شيعه وسني است.

وي تصريح كرد:حضرت عباس با اين كه امام نيست اما تنها امامزاده اي است كه در شان و مقام او نماز زيارت وارد شده درحالي كه اين امر تنها مخصوص امام معصوم(ع) مي باشد.

اين كارشناس مسائل ديني با بيان اين كه همه انبياء الهي آشنا به سرزمين كربلا هستند،افزود:هيچ پيامبري نيست مگر اين كه به كربلا آمده و با اين سرزمين غمناك آشنا شده باشد.حتي بعضي از انبياء مانند حضرت آدم،نوح و ابراهيم(ع) در اين سرزمين كه همه عشق و هستي مكتب تشيع است بلا و آسيب ديدند.

خديري خاطرنشان كرد: شجاعت،وفاداري،ايثار،زهد،تقوا و عبادت از جمله ويژگي‌ها و اوصاف حضرت عباس(ع) بود به طوري كه درتاريخ آمده وقتي سرهاي مبارك شهدا را به مجلس يزيد آوردند هر كدام علامتي داشت كه نشاني و علامت سر مبارك حضرت عباس سجده‌گاه و پيشاني ورم كرده او از شدت عبادت و تهجد بود.

وي با اشاره به اين كه آنحضرت در حادثه عاشورا در ركاب سيدالشهداء(ع)هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و از حرم ايشان دفاع كرد،گفت: از القاب ايشان باب الحوائج ذكر شده و اين امتيازي است كه خداوند به حضرت عباس(ع)داده است و اين لقب، زبانزدهمگان مي باشد.
 
5 اسفند 1391 2:52 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.