صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

بررسي برنامه اعزام دانشجويان عمره گزار به سرزمين وحي در مدينه منوره

حجت الاسلام و المسلمين "نجف نجفي روحاني" در ديدار حجت الاسلام "سيد محمدرضا فقيهي" با بررسي نظرات و پيشنهاداتي كه مي توان براي سفر دانشجويان به سرزمين وحي اجرايي كرد، افزود: يكي از پيشنهاداتي كه ستاد عمره دانشجويي مطرح كرده، بازديد از موزه مدينه النبي(ع) است.

وي با يادآوري همكاري مجدانه بعثه مقام معظم رهبري در قبل و حين سفر دانشجويان عمره گزار به مدينه منوره، اظهار كرد: اين بعثه در توليد محصولات فرهنگي، برگزاري همايش ها، پاسخگويي به شبهات و پرسش هاي دانشجويان حضوري جدي داشته است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره اجراي زيارت دوره ويژه براي آشنايي هرچه بيشتر دانشجويان به تاريخ مدينه و اماكن تاريخي آن را از ديگر برنامه هايي دانست كه از سوي بعثه اجرا مي شود و ادامه داد: هم انديشي با دانشجويان براي پربار تر شدن اين سفر معنوي نيز از ديگر محورهايي است كه در فضايي صميمي انجام مي شود.

بر پايه اين گزارش، رييس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از همكاري صميمي بعثه مقام معظم رهبري با اين ستاد در برپايي سفري به ياد ماندني براي دانشجويان، گفت: تلاش ها بر اين است كه دانشجويان در فرصتي كه نصيبشان شده است بيشترين بهره را از شناخت سيره پيامبر اسلام و ائمه طاهرين ره توشه خويش سازند.

وي كه روز گذشته از موزه مدينه النبي(ص) بازديد كرده بود، بازديد از اين موزه را براي فرهيختگان مناسب دانست و خاطر نشان كرد: بازديد از موزه مدينه، تاريخ اسلام را مجسم مي كند، از اين رو به دنبال ايجاد شرايط مناسب براي بازديد عمره گزاران دانشجو از اين مكان هستيم.

حجت الاسلام و المسلمين "سيد محمدرضا فقيهي" در اين باره توضيح داد: اين موزه براي علاقمندان به تاريخ بسيار مفيد است و مي تواند تجسم كننده ايام هجرت پيامبر اسلام(ص) از مكه مكرمه به مدينه منوره باشد.

وي ، ادامه داد: فضاي موجود در اين موزه به صورت تجسمي طراحي شده است و آن چه را كه در تاريخ درباره پيامبر اسلام(ص)، جنگ ها و اقدامات ايشان آمده است را تداعي مي كند.

عمره دانشجويي از سوم فروردين ماه سال 92 با اعزام اولين گروه، متشكل از سه كاروان از استان تهران به سرزمين وحي اعزام مي شوند.

سهميه عمليات جديد عمره دانشجويي، 15 هزار نفر است كه شش هزار نفر آن را دانشجويان مجرد تشكيل داده و 9 هزار نفر نيز از دانشجويان متاهل هستند.

دانشجويان متاهل از سوم فروردين 92 تا 27 همان ماه و دانشجويان مجرد از 28 فروردين تا 18 ارديبهشت ماه سال آتي به سرزمين وحي مشرف خواهند شد.

در عمره دانشجويي جديد، 285 هزار نفر ثبت نام كرده بودند كه با قرعه كشي، پذيرفته شدگان نهايي در دو اولويت اصلي و ذخيره مشخص شده اند.
 
5 اسفند 1391 2:56 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.