صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

سرزمين وحي دانشگاه انديشه وتحول است

حجت الاسلام و المسلمين "نجف نجفي روحاني" با بيان اين كه تمام زايران به زيارت مسجد النبي(ص) مي روند اما برخي از آن ها از درس و پيام هاي آن منتفع نمي شوند، افزود: فرهنگيان و دانش آموختگان مي توانند ژرف نگر باشند و از نشانه هاي موجود در مدينه درس بگيرند.

وي با تاكيد بر اين كه در اين سفر بايد عبادت را با انديشه توام سازيم، ادامه داد: نماز با تفكر انسان را به سعادت مي رساند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، سرزمين وحي را براي تحول مناسب دانست و اضافه كرد: ابزار اين تحول هم در مدينه فراهم است و كافي است كه به آن ها با ديد عميق و با انديشه نگريسته شود.

وي با اشاره به اين كه اسلام دين زندگي است و آيات مربوط به قيامت هم انسان را به زندگي سالم در دنيا رهنمون مي سازد، اظهار كرد: نزول قرآن براي احياي انسان ها بوده است و تاريخ مدينه بيانگر چگونگي سوق انسان هاي دوره جاهليت به زندگي متعالي است.

حجت الاسلام نجفي در بخش ديگري از سخنان خود به تخريب مسجد ضرار توسط پيامبر بزرگ اسلام(ص) اشاره و تصريح كرد: مسجد بايد مركز تقوا، وحدت و مصالح اسلام باشد و پيامبر(ص) مسجدي را كه براي انحراف و تفرقه ايجاد شده بود را سوزاندند.

وي، اماكن تاريخي مدينه را نشانه هايي براي تدبر و تامل معرفي كرد و گفت: در بازديد از احد مي توان درس گرفت كه يكي از علت هاي جراحت رسول اكرم(ص) و شهادت حمزه عموي پيامبر، تبعيت نكردن مسلمانان از دستورات نبي اسلام(ص) بود و اگر بصيرت مي داشتند و تخلف نمي كردند هرگز آن حادثه تلخ رخ نمي داد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، مسلمانان ايران را عاشق پيامبر گرامي اسلام(ص) و اهل بيتش دانست و افزود: جناب سلمان فارسي يكي از افرادي است كه با ايمان به رسول خدا(ص) به حدي ارتقا يافت تامدال افتخار "منا اهل البيت" از پيامبر دريافت كرد.

وي، اصلاح شيوه زندگي را اصلي مهم دانست و خاطر نشان كرد: اگر زندگي انسان اصلاح شود، آخرتش هم اصلاح مي شود.

نجفي روحاني، قرآن كريم را جامع ترين كتاب هاي آسماني و پيامبر اسلام(ص) را برترين پيامبر الهي معرفي كرد و ادامه داد: مدينه محل نزول قرآن است و بايد با استفاده از اين فضا، حال و هواي زندگي را تغيير داد.

وي با ذكر دليل نام گذاري ستون حرس در كنار منزل پيامبر عظيم الشان(ص)، عنوان كرد: حضرت علي(ع) از شخصيتي محافظت مي كرد كه سكاندار دين بود و ما بايد درس بگيريم تا در شرايط كنوني از سكاندار دين حراست كنيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در پاسخ به انتقاد از شيوه برخورد ماموران ارشاد بين الحرمين، اظهار كرد: دولت عربستان نيز از اين عملكرد اين گروه افراطي راضي نيست و همه بايد بدانند كه زايران اين سرزمين هم ميهمان رسول الله(ص) هستند و هم ميهمان دولت عربستان كه به آن ها ويزاي سفر داده است، از اين رو، نگه داشتن حرمت ميهمان ضروري است.

وي زايران را به داشتن آرامش و پرهيز از هرگونه اختلاف افكني دعوت كرد و گفت: با عمل و منش خود، سفير اسلام باشيم و بزرگواري مسلمانان ايران را به جهان عرضه كنيم.

در اين ديدار ميهمانان نيز به بيان نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار معرفي بيشتر بعثه مقام معظم رهبري براي زايران شدند.
 
12 اسفند 1391 8:48 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.