صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

نمازهاي جماعت عتبات نمايشي از وحدت شيعي

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، هر روز نماز جماعت در سه نوبت صبح،ظهروعصر، مغرب و عشا در حرمين شريفين در كربلا به صورت با شكوهي برگزار مي‌شود و زائران حضور چشم گير و قابل تحسيني در اين اجتماع عظيم شيعي دارند.

با رسيدن روزهاي پاياني هفته يعني شب هاي جمعه و شب شنبه زائران زيادي از كشورهاي مختلف و شهرهاي كشور عراق به كربلا مي‌آيند و انبوه زائران و محبان اهل بيت(ع) در اين ايام بيشتر به چشم مي‌خورد و نمود دارد كه اين امر باعث شده تا صحنه ها و اتفاقات قابل تحسين و جذابي در عتبات به ويژه در بين الحرمين خلق شود.

از حضور كودكان خردسال تا نوجوانان و جوانان و كهن سالان از زن و مرد تا ميزباني خوب عراقي ها از برادران شيعي خود به طرق مختلف از صحنه هاي بسيار زيبا و مثال زدني اين حضور است كه اوج آن در صف‌هاي منظم و فشرده نمازهاي جماعت با حضور زائران از سراسر جهان اسلام جلوه گري مي‌كند.

زائران ايراني نيز كه همواره پيشقدم در چنين مسائلي بوده و هستند از ساعاتي قبل از شروع نماز خود را به حرمين مي‌رسانند تا در اين اجتماع عظيم شيعي كه در روزهاي پنجشنبه و جمعه به اوج خود مي‌رسد در ميان برادران شيعي خود قرار گيرند و نمايشي از اتحاد و وحدت امت اسلامي را به رخ همگان بكشند.

در اين ايام به ويژه در زمان هاي نماز حضور زائران به حدي گسترده و چشم گير است كه براي خروج از حرمين شريفين و تحويل گرفتن كفش و وسايل از بخش كفشداري و امانات بايد دقايق نسبتا طولاني انتظار كشيد.

باتوجه به برخي محدويت تصوير برداري در حرمين، به همين منظور تنهاي تصاويري از حضور و انبوه جمعيت بعد از نماز هاي جماعت در عتبات را منتشر مي كنيم.
 
12 اسفند 1391 8:50 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.