صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مدينه

 "سيد محمد حسيني" كه به منظور شركت در كنفرانس "مدينه پايتخت فرهنگي جهان اسلام 2013" به مدينه منوره آمده است، در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج افزود: هدف از درگيري ها بين مسلمانان به اين دليل است كه مي خواهند آمريكا و رژيم صهيونيستي به فراموشي سپرده شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اين كه رابطه خوب فرهنگي بر ارتباطات سياسي اثر گذار است، اضافه كرد: تعامل و تبادل نظر روزنامه نگاران، خبرنگاران و رسانه هاي دو كشور مي تواند فضاي رسانه اي را تلطيف كرده و تيرگي هاي روابط دو كشور را كاهش دهد.

وي ارتباط فرهنگي با عربستان را بسيار مهم دانست و اظهار كرد: در هر سال زايران فراواني به مكه مكرمه و مدينه منوره اعزام مي شوند و هرچه قدر اين رابطه مناسب تر و قوي تر باشد، براي زايران نيز آرامش خاطر بيشتري براي انجام اعمال و مناسك، وجود خواهد داشت.

حسيني، تصريح كرد: با وجود مشغله هاي زيادي كه به دليل پايان سال شمسي در ايران داشتم، اهميت اين سفر سبب شد تا در اين اجلاس شركت كردم.

وي ادامه داد: اين سفر زمينه ساز آن است تا در يكسالي كه مدينه، پايتخت فرهنگي است بتوانيم هم در بخش نمايشگاه هايي مانند خطاطي، عكس و قرآن و هم برخي همايش هاي علمي حضور داشته باشيم.

اين عضو هيات دولت، مذاكره خود با وزير فرهنگ عربستان را مثبت و سازنده توصيف و خاطر نشان كرد: همتاي عربستاني، دو موضوع مطرح شده را پذيرفت و متقابلا اعلام آمادگي كرديم كه فعالان فرهنگي آن كشور براي حضور در نمايشگاه ها و جشنواره ها به تهران بيايند.

وي، حضور در اين كنفرانس را فرصت مغتنمي براي ديدار با وزيران فرهنگ و برخي شخصيت هاي علمي و فرهنگي ساير كشورها برشمرد و عنوان كرد: سعي بر اين است كه روابط فرهنگي با ديگر كشورهاي مسلمان را توسعه دهيم كه توافقات به دست آمده در گفت و گوهاي جانبي اين كنفرانس از آن جمله است.

حسيني دستاورد ديگر شركت در اين جلسه را معرفي فرهنگ ايران اسلامي دانست و اظهار كرد: بنا داريم در هفته هاي فرهنگي كشورهاي اسلامي حضور فعالانه داشته باشيم.

وي درباره تاثير اين سفر بر اعزام زايران ايراني به عمره مفرده نيز گفت: هميشه به دنبال اين هستيم كه شرايط بهتري براي زايران مهيا كنيم تا هموطنان ما بتوانند بدون نگراني، اعمالشان را انجام دهند و اميدواريم روابط فرهنگي اين بستر را فراهم كند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره افزايش تعداد زايران نيز بيان كرد: در اين باره، علاوه بر تامين امكانات و شرايط داخلي كشور، همكاري دولت سعودي براي اعطاي ظرفيت بيشتر مورد انتظار است.

پس از آني كه شهر نجف اشرف در سال 2012 به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام انتخاب و اجلاس وزيران فرهنگ و ارشاد كشورهاي اسلامي نيز در آن شهر برگزار شد، مدينه منوره به عنوان پايتخت فرهنگي كشورهاي جهان اسلام در سال 2013 معرفي شد.

آيين افتتاحيه اين همايش، شامگاه روز سه شنبه با حضور شركت كنندگان در اجلاس، در مسجد قبا(اولين مسجد ساخته شده بعد از هجرت) برگزار شد.
 
26 اسفند 1391 4:00 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.