صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اسامي مديران كاروان‌ها و قيمت حج تمتع در استان تهران اعلام شد

ه گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، مديريت حج و زيارت استان تهران، از تمامي متقاضيان محترم واجد شرايط در استان تهران دعوت كرد جهت تشرف به حج تمتع سال 1392 با درنظر داشتن نكات ذيل به يكي ازكاروان هايي كه نام آنها در اين اطلاعيه به چاپ رسيده و يا در پايگاه اينترنتي حج و زيارت استان تهران به نشاني http://Tehran.haj.ir درج شده است؛ مراجعه كنند.


براساس اين گزارش، طبق ليست اعلام شده قيمت حج تمتع در سال جاري بين 10 تا 12 ميليون تومان مشخص شده است.

فهرست مديران كاروان‌ها و قيمت‌هاي حج

اين گزارش حاكي است،‌ فهرست كامل مديران كاروان‌ها و قيمت حج تمتع در استان تهران به نشاني http://tehran.haj.ir/upload/document/Haj92-List-Karevan-Thr.htm قابل مشاهده است.

1- مشمولين تشرف :

1/1- تمامي دارندگان اسناد 000/000/10 ريالي كه تا تاريخ 20/08/1384 در يكي از شعب بانك ملي ثبت نام كرده اند.

2/1- متقاضيان داراي اسناد 000/000/8 ريالي كه تا تاريخ 29/12/1378 در يكي از شعب بانك ملي ثبت نام كرده اند؛ منوط به آنكه برابر مفاد فر اخوان هاي مكرر سازمان به يكي از شعب بانك ملي مجهز به شبكه سيبا مراجعه و نسبت به تبديل سند خود به 000/000/10 ريال اقدام كرده باشند و يا در مهلت باقيمانده نسبت به تبديل سند خود اقدام كنند.

3/1- تمامي افرادي كه درسنوات گذشته با سند اولويت دار در كاروان ها ثبت نام كرده اند و به دلايلي مشرف نشده اند و اصل سند حج تمتع آنان از طريق مدير كاروان به سازمان حج و زيارت تحويل شده است؛ منوط به آن كه ابتدا به منظور روشن شدن وضعيت بستانكاري خود به امور مالي حج و زيارت استان مراجعه كنند و سپس با دريافت مجوز پايداري به بانك ملي مراجعه و نسبت به دريافت سند جديد 000/000/10 ريالي داراي اولويت تشرف اقدام كنند .

2- تاريخ پذيرش در كاروان ها :

ثبت نام همزمان ازساعت 8 صبح روزجمعه مورخ 30/01/1392 آغاز و حداكثر تا ساعت 16 روز پنج شنبه مورخ 05/02/1392(يك هفته) ادامه خواهد داشت؛ ضمناً در صورت تكميل ظرفيت كاروان ها ثبت نام متوقف خواهد شد.

گرچه ذخيره جا و ثبت نام به صورت اينترنتي انجام خواهد شد، ليكن ناظرين حج و زيارت استان تهران بمنظور رعايت نظم در محل كاروان حضور خواهند يافت.

ضمناً چنانچه در زمان تعيين شده، ظرفيت كاروان ها تكميل نشود، از متقاضيان داراي اولويت هاي بعدي دعوت بعمل خواهد آمد. از اين رو تاكيد مي گردد دارندگان اولويت تشرف، حتما در مهلت مقرر جهت ثبت نام در كاروان مورد نظر اقدام كنند.

توجه به اين نكته نيز ضروريست كه، چون هزينه سفر و تاريخ رفت و برگشت كاروانها قابل تغيير نبوده و امكان جابجايي پس از ثبت نام نيز مقدور نيست لذا افرادي كه مايل به همسفر شدن با آشنايان و بستگان خود هستند و با اتفاق يكديگر ثبت نام كرده اند، در هنگام انتخاب كاروان، شرايط مختلف كاروان را در خصوص هزينه سفر، مدينه اول ويا مدينه دوم بودن و... مدنظر قرار دهند تا بعدا دچار مشكل نشوند. ضمناً هنگام ثبت نام در كاروان مي بايست شخص متقاضي و يا بستگان درجه يك وي حضور يافته و با رعايت نوبت نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

مدارك مورد نياز جهت پذيرش در كاروان ها :

نسخه اصلي سند ثبت نامي 10.000.000 ريالي به همراه تصوير آن براي تمامي متقاضيان.

اصل شناسنامه به انضمام تصوير تمام صفحات شناسنامه .

اصل كارت ملي بانضمام تصوير آن.

دو قطعه عكس 4×6 مطابق عكس گذرنامه .

چهار قطعه عكس 4×3 مطابق عكس گذرنامه.

پس از نام نويسي اوليه، قبض مخصوص هزينه سفر (مابه التفاوت) حج تمتع سال 1392 توسط مديركاروان جهت مراجعه زائران محترم به بانك چاپ و به همراه اصل سند علي الحساب اوليه جهت محاسبه سود سپرده گذاري از محل مشاركت در عقود اسلامي و واريز وجوه مابه التفاوت و دريافت قبض تائيد شده از بانك و بازگرداندن آن به مدير كاروان، تحويل آنان خواهد شد.

زائران محترم ميبايست در مهلت تعين شده نسبت به مراجعه به بانك و پرداخت مبلغ ما به التفاوت و ارائه قبض آن به مدير كاروان اقدام كنند، در غير اين صورت منصرف تلقي شده و مدير كاروان مجاز است نسبت به پذيرش افراد جايگزين با هماهنگي حج و زيارت استان ........... اقدام كند.

تذكرات ضروري:

متقاضيان مي بايست تصوير سند اوليه وتصويرقبض واريز ما به التفاوت را تا پايان سفر همراه داشته باشند .

زائران گرامي در قبال تحويل مدارك فوق از مدير كاروان رسيد دريافت مي كنند .

ضروري است زائران محترم هنگام ثبت نام ،شماره تلفن همراه خود يا تلفن همراهي كه در سفر از آن استفاده خواهند كرد را جهت تماسهاي ضروري و ارسال پيام در مواقع مورد نياز از سوي اين مديريت به مدير كاروان ارائه فرمايند.

روش هاي ثبت نام :

متقاضيان علاوه بر مراجعه حضوري به كاروانهاي مجاز، مي توانند بصورت غير حضوري نيز نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام كنند كه بدين ترتيب ثبت نام به دو روش حضوري و غير حضوري و با در نظر گرفتن نكات ذيل، انجام خواهد پذيرفت:

با آغاز زمان پذيرش (8 صبح روز30/01/92 )سيستم ثبت نام فعال شده و تمامي متقاضيان مي توانند از طريق اينترنت و يا مراجعه حضوري نسبت به ثبت نام در كاروانهاي اعلام شده اقدام كنند .

متقاضياني كه از طريق اينترنت موفق به ثبت نام شدند، سريعاً با در دست داشتن مدارك به كاروان مورد نظر مراجعه تا كاروان نسبت به قطعي نمودن ثبت نام اقدام نمايد، درصورت عدم مراجعه ظرف مهلت مقرر، نام آنها به صورت سيستمي و مكانيزه حذف خواهد شد.

با توجه به اينكه فقط امكان انتخاب يك كاروان از سوي متقاضيان وجود دارد، لذا پيشنهاد مي شود شهروندان عزيز چند كاروان را به ترتيب اولويت پيش بيني و مدنظر داشته باشند تا چنانچه در مرحله اول، انتخاب مورد نظر آنان ميسر نشد، نسبت به انتخاب هاي بعدي اقدام كنند.

روش اول: مراجعه حضوري متقاضي به كاروان

در اين روش، شخص متقاضي با در دست داشتن مدارك لازم ضمن مراجعه مستقيم به مديران كاروان هاي ذكر شده در اين اطلاعيه، نسبت به ثبت نام اوليه اقدام كنند.

روش دوم: غيرحضوري( رزرو اينترنتي توسط متقاضي)

با مراجعه مستقيم متقاضي به آدرسHttp://haj92.haj.ir قابل انجام خواهد بود. لازم به ذكر است بعد از ورود متقاضي به سايت مربوطه،ثبت نام در سه مرحله انجام خواهد شد.

5- هزينه تشرف :

با توجه به اينكه مبلغ دريافت شده در ثبت نام اوليه بانك به صورت علي الحساب مي باشد، بنابراين هزينه قطعي سفر بر مبناي مخارجي كه محاسبه و اعلام شده است ، طي قبوض بانكي ويژه حج تمتع سال 1392 مي بايست توسط زائران محترم به حساب هاي مربوطه واريز شود.

تذكرات مربوطه:

1- هزينه ونحوه دريافت وجوه قرباني زائران محترم پس از توافق با بانك توسعه اسلامي و نهائي شدن قيمت آن ، از طريق مدير كاروان اعلام خواهد گرديد.

2- بر اساس دستورالعمل سازمان حج وزيارت براي هزينه هاي شخصي از قبيل ( تهيه چمدان، لباس احرام ، لباس متحدالشكل، هزينه انتقال به فرودگاه و ...) در يكي از جلسات آموزشي مدير كاروان مي بايست با همكاري و همفكري سه نفر از منتخبين زائران محترم اقدام به تهيه ملزومات سفر نمايد و نظارت بر اينگونه هزينه ها به عهده سه نفر كننده زائران خواهد بود .

3- هزينه مسكن هر زائر به تفكيك در مدينه منوره و مكه معظمه بر مبناي وضعيت ساختمان و منطقه اي كه در آن سكونت خواهد داشت محاسبه و تعيين گرديده است . لذا يكي از دلايل مهم تفاوت پرداختي در سر جمع هزينه هاي زائران، مكان اقامت آنان در هر يك از دو شهر مذكور مي باشد .

6- نقل و انتقال اسناد :

با توجه به بخشنامه شماره 15885/34/1 مورخ 27/9/78 سازمان ثبت اسناد و املاك كل كشور و نيز مندرجات ظهر قبوض وديعه گذاري حج تمتع، آن دسته از افرادي كه بنا به هر دليلي تمايل دارند اسناد حج تمتع خويش را به بستگان درجه يك شامل: ( پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر و همسر ) واگذار نمايند، بايد قبل از ثبت نام در كاروان، ابتدا به يكي از دفاتر خدمات زيارتي مراجعه و نسبت به درج اطلاعات و طي مراحل بعدي انتقال مربوطه اقدام لازم را معمول نمايد.

آن دسته از زائران كه قبلاً با مراجعه به دفاتر اسناد رسمي قبض وديعه گذاري خود را به احدي از بستگان درجه اول خود واگذار كرده اند نيز، بايستي حتماً با در دست داشتن اسناد مربوطه به يكي از دفاتر خدمات زيارتي مراجعه كرده تا اطلاعات آنان در سيستم جامع نقل و انتقال درج گردد و سپس براي تغيير قبض وديعه گذاري به نام فرد انتقال گيرنده ( احدي از بستگان درجه اول )، به بانك ملي مراجعه كنند. تاكيد مي گردد درصورت عدم طي مراحل فوق الذكر امكان ثبت نام در هيچ يك از كاروان ها براي فرد انتقال گيرنده فراهم نخواهد شد.

7- استفاده از گذرنامه بين المللي انفرادي :

ازآنجائيكه مقرر است در حج تمتع آتي نيز از گذرنامه بين المللي براي تشرف به حج تمتع استفاده خواهد شد و با توجه به شرايط خاص اين سفر و به منظور سهولت اخذ رواديد و برخي امور اجرايي حج ضروري است متقاضيان محترم اقدام به اخذ گذرنامه انفرادي (حتي در صورت تشرف همزمان زوجين) كرده و حداكثر تا اول مرداد ماه سال جاري گذرنامه معتبر خود را به مدير كاروان مربوطه تحويل كنند و درغير اين صورت مدير كاروان موظف است نسبت به حذف ايشان و پذيرش جايگزين با هماهنگي حج و زيارت استان تهران اقدام نمايد. ضمناً اخذ گذرنامه و شرايط خروج از كشور دانش آموزان، دانشجويان، طلاب حوزه هاي علميه و پرسنل نيروهاي مسلح وفق ضوابط و مقررات سازمان نظام وظيفه عمومي و نيز اداره كل گذرنامه ناجاخواهد بود.

تذكر مهم : گذرنامه متقاضيان محترم مي بايست حداقل تا تاريخ 20/01/1393 داراي اعتبار باشد.

شايان ذكر است، زائران عزيز در ساير استان‌ها مي‌توانند براي دريافت نحوه نام نويسي و جزئيات اعزام به حج تمتع به اين نشاني http://hajj.ir/19 مراجعه كنند.

فهرست كاروانهاي حج تمتع 92 و راهنماي رزرو اينترنتي

فهرست كاروانهاي حج تمتع 92 به همراه راهنماي رزرو اينترنتي درمنوي حج تمتع به نشانيhttp://tehran.haj.ir/upload/document/Help-Rezerv-Haj.pdf قابل مشاهده است.
 
26 فروردین 1392 2:52 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.