صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

همايش دانشجويي «آب وعطش» در مدينه منوره برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمين نجف نجفي روحاني، نماينده بعثه مدينه منوره با اشاره به حديثي مومن را به آب تشبيه كرد و گفت مومن همانند آب بايد پاك و پاك كننده و منشاء حيات و نشاط آفرين است.
وي مومن را داري قلبي لطيف خواند و رسالت او را حركت و عروج به سوي عالم بالا وكمالات الهي دانست و با اشاره به سرگذشت سلمان فارسي و گرفتن مدال افتخار «السلمان منا اهل البيت» ازپيامبر اكرم (ص) گفت: زائرين با بينش و رفتار پيامبر پسند بايد سلمان گونه شوند.

حجت الاسلام نجفي روحاني ضمن خواندن اين اشعار« گردر طلب منزل جاني جاني ــ گردر طلب لقمه ناني ناني ــ اين نكته به رمزگويمت تا داني ـــ هرچيز اندر پي آني آني » اظهار داشت: تشنگي وعطش زائر براي كسب معرفت در اين سفر بسيار اهميت دارد چرا كه او با تلاش و جستجوي در اين سرزمين پر رمز و راز خود را ازچشمه زلال معرفت، شعور ، صدق و صفا و محبت و مرام سيراب كند و توشه عمر را به همراه ببرد.

مسئول بعثه مدينه منوره نگاه درست به زندگي و رنگي الهي به خود گرفتن را همان آب حيات خواند و افزود كه هركس به خدا متصل شود، هميشه زنده خواهد ماند .

گفتني است كه در اين همايش تصاويري از اماكن تاريخي همراه به بيان نكات تاريخي، اخلاقي و معرفتي ارائه شد و پس از ذكر توسل ومداحي، ستاد عمره دانشگاهيان به قيد قرعه به 12نفر كمك هزينه سفركربلا اهدا كرد و به هر زوج دانشجويي يك هديه معنوي از طرف بعثه مقام معظم رهبري اهداء شد.
 
26 فروردین 1392 3:06 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.