صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

مجوز تخريب آثار اسلامي در عربستان صادر شد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازشبكه العالم "عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ" مدعي شد: "تخريب هر كدام از آثار در حرمين شريفين نه تنها مانعي ندارد، بلكه ضروري است".

وي از آثار تاريخي و اسلامي به عنوان "اشياء" نام برد و افزود: "از ميان برداشتن اين اشياء براي توسعه ضروري است و اشكالي در آن وجود ندارد".

صدور مجوز رسمي براي تخريب آخرين آثار باقيمانده اسلامي در مكه و مدينه درحالي است كه مسئولان اين كشور سالها است به بهانه حفظ آنچه كه "ميراث فرهنگي" عربستان سعودي مي‌نامند هرسال جشنواره اي را با رقص و آواز برگزار مي‌كنند. جشنواره‌اي كه همواره به دليل درگيري ميان پليس ديني و نيروهاي گارد ملي با حاشيه‌هاي فراواني همراه مي‌شود.

مسئولان عربستاني از 10 سال پيش تخريب آثار اسلامي و تاريخي مكه مكرمه را آغاز ‌كردند؛ به عنوان مثال خانه محل تولد حضرت محمد (ص) را تبديل به كتابخانه عمومي كردند؛ و خانه همسر ايشان خديجه (س) را تخريب كرده و به جاي آن سرويس هاي بهداشتي عمومي ساختند !!! ... ميادين جنگي دوران صدر اسلام از جمله محل وقوع جنگ بدر نيز به پاركينگ تبديل شده است.

مسئولان سعودي تخريب آثار اسلامي و تاريخي را با ادعاي " لزوم توسعه صنعت گردشگري ديني " توجيه مي كنند؛ چرا كه اين صنعت درآمدهاي بسيار كلاني را براي آنها به همراه داشته كه هر سال بر ميزان آن افزوده مي شود .

بر اساس گزارشها در عربستان 95 درصد بناهايي كه عمر آنها به صدها سال پيش باز مي گردد، طي دو دهه گذشته تخريب شده است. اين در حالي است كه مقامات سعودي مدعي هستند اين تغييرات بخشي از پروژه نوسازي شهر و به نفع حجاج است.

مقامات سعودي علاوه بر مكه، براي "توسعه" مدينه منوره به‌ويژه مسجد پيامبر اعظم (ص) و آرامگاه مطهر ايشان نيز برنامه دارند.

گفتني است، كارشناسان ديني جهان اسلام معتقدند مي توان با حفظ آثار تاريخي - ديني، توسعه مسجدالنبي و مسجدالحرام را به خوبي اجرايي كرد.
 
1 اردیبهشت 1392 3:15 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.