صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

پذيرش دانشجو با گرايش حج و زيارت در دانشگاه امام رضا

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مديريت آموزش معاونت فرهنگي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت همسو و هماهنگ با سياست‌هاي راهبردي در راستاي استفاده از علم و فناوري در عرصه آموزش و ارتقاي نيروي انساني، به عنوان سرمايه ارزشمند حوزه حج و زيارت، با الهام از انديشه‌هاي متعالي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و اهداف بلند حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، با فراهم كردن شرايط و امكانات مورد نياز، اقدام به برگزاري رشته «كارشناسي ارشد ارتباطات با گرايش حج و زيارت» و در مقطع كارشناسي رشته تبليغ در حج و زيارت به صورت مجازي با همكاري دانشگاه بين المللي امام رضا (عليه السلام) كرده است.

ارتقاي دانش و مهارت كاركنان و كارگزاران حج و زيارت با توجه به ظهور پيشرفت‌هاي عظيم علمي و اقتضائات شغلي و صنفي ايشان، توانمندسازي كارگزاران و كاركنان در پاسخگويي به نيازها و تقاضاهاي زائران، استفاده از فرصت‌هاي ارزشمند بهره‌مندي از فن‌آوري‌هاي نوين در عرصه آموزش، پيشرفت و تحول در عرصه حج و زيارت در جهت تحقق اهداف بلند بعثه مقام معظم رهبري از اهداف اين دوره آموزشي به شمار مي‌آيد.

شرايط عمومي واختصاصي داوطلبان

تابعيت جمهوري اسلامي ايران، اعتقاد و التزام عملي به اسلام و مذهب اماميه، ملتزم بودن به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ولايت مطلقه فقيه، برخورداري از توانايي جسمي، مجاز بودن به تحصيل، مطابق قوانين عمومي و ضوابط آموزش عالي كشور، حداكثر سن ۴۲ سال، فقدان سوء سابقه مؤثر، عدم منع تحصيل از لحاظ مقررات نظام وظيفه عمومي و داراي ساير شرايط برابر ضوابط و مقررات گزينش حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت از شرايط عمومي نام نويسي اعلام شده است.

شرايط اختصاصي

داوطلبان افزون بر داشتن مدرك كارشناسي براي مقطع كارشناسي ارشد و داشتن ديپلم براي مقطع كارشناسي، بايد كاركنان شاغل (اعم از رسمي و غير رسمي) در حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت يا سازمان حج و زيارت، كارگزاران تحت شبكه حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت يا سازمان حج و زيارت باشند.

امتيازات و ويژگي‎ها

اعطاي مدرك رسمي كارشناسي ارشد رشته ارتباطات با گرايش حج و زيارت از وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري (با درج عبارت «دوره يادگيري الكترونيكي به شيوه آموزش محور» در دانشنامه)

ارايه دروس نظري رشته به‎صورت مجازي (غيرحضوري)

امكان جذب به عنوان روحاني كاروان يا كارشناس حوزه تبليغ در سفرهاي زيارتي عتبات عاليات و عمره پس از دانش‎آموختگي (ويژه طلاب)

امكان فعاليت در عرصه‎هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي در حوزه حج و زيارت

تعهدات دانشجو

دانشجو ملزم به سپردن تعهد همكاري در زمينه‎هاي آموزشي، پژوهشي، تبليغي و فرهنگي به ميزان دو برابر مدت تحصيل (حداكثر پنج سال) به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت يا سازمان حج و زيارت است.

دانشجو موظف به گذراندن واحدهاي جبراني زبان عربي يا انگليسي و تسلط به يكي از دو زبان در حد مكالمه تا پايان تحصيل است.

انصراف از تحصيل پس از شروع سال تحصيلي تابع مقررات حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، سازمان حج و زيارت و دانشگاه بين المللي امام رضا (عليه السلام) است.

نحوه ثبت نام در آزمون

ثبت نام داوطلبان از تاريخ ۱۵/۴/۱۳۹۲ تا ۲۵/۴/۱۳۹۲ از طريق پايگاه اينترنتي دانشگاه به آدرس www.imamreza.ac.ir مطابق مراحل ذيل امكان پذير است:

پرداخت مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان هزينه شركت در آزمون به حساب سيبا ملي شماره ۰۱۰۵۰۷۶۳۵۶۰۰۳ بانك ملّي ايران.

داوطلبان لازم است فرم تقاضاي پذيرش مندرج در پايگاه اينترنتي دانشگاه را تكميل كرده و مدارك اسكن شده ذيل را روي سايت بارگذاري و اصل مدارك را هنگام دعوت به مصاحبه ارايه نمايند.

• مدرك تحصيلي برابر با بند ۲ قسمت الف

• كارت ملي

• وضعيت نظام وظيفه مطابق بند ۱. ۹ قسمت الف

• عكس ۴×۳ (در سال جديد گرفته شده باشد)

• تمامي صفحات شناسنامه

• گواهي سه سال اشتغال در حوزه نمايندگي ولي فقيه يا سازمان حج زيارت با تأييد مديريت اداري و مالي حوزه نمايندگي ولي فقيه در حج و زيارت (ويژه كاركنان و كارگزاران شبكه حج و زيارت)
• گواهي ايثارگري (در صورت برخورداري از شرايط مربوطه)

شرايط و كليات آزمون

آزمون ورودي، روز جمعه عصر مورخ ۲۵/۵/۱۳۹۲ با نظارت و هماهنگي سازمان سنجش آموزش كشور در محل دانشگاه امام رضا (ع) برگزار مي‌شود. ساعت برگزاري آزمون متعاقباً از طريق وبگاه دانشگاه اعلام خواهد شد.

سوالات هر يك از مواد آزمون در سطح مقطع كارشناسي و مطابق با منابع و مراجع مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري، خواهد بود.

انتخاب و پذيرش نهائي دانشجو، از ميان شركت كنندگان در آزمون و بر اساس مجموع امتياز حاصل از آزمون كتبي و مصاحبه خواهد بود.

زمان مصاحبه همزمان با اعلام نتايج آزمون كتبي طي اطلاعيه‌اي از طريق وبگاه دانشگاه اعلام خواهد شد.

اسامي نهائي پذيرفته شدگان، از طريق سازمان سنجش آموزش كشور، اعلام خواهد شد.

در صورت دارا بودن حداقل ۸۰٪ نمره علمي آخرين فرد پذيرفته شده تا سقف ۲۰٪ ظرفيت پذيرش به متقاضيان سهميه رزمندگان واجد شرايط اختصاص خواهد يافت.

توضيحاتي كلي در خصوص دوره‌هاي آموزش الكترونيكي در دانشگاه بين المللي امام رضا (ع)

تحصيل در دوره‌هاي آموزش الكترونيكي مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه، طبق مقررات و آيين‌نامه‌هاي آموزشي دوره‌هاي كارشناسي ارشد، مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و ضوابط و مقررات تحصيلات تكميلي دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع) خواهد بود.

پذيرش دانشجو در اين دوره به صورت آموزش محور خواهد بود. دانشجويان آموزش محور، نياز به گذراندن پايان نامه ندارند.

تمامي دروس نظري به صورت چندرسانه‌اي توليد محتوا شده و از طريق سامانه مجازي در اختيار دانشجويان قرار مي‌گيرد. علاوه بر ارائه درس به صورت مجازي، كلاس‌هاي آنلاين و در صورت لزوم تعداد محدودي كلاس حضوري براي هر درس برگزار مي‌گردد.

امتحانات ميان ترم (درصورت لزوم) و پايان ترم كليه دروس در پايان هر نيمسال به صورت حضوري برگزار مي‌شود و حضور دانشجو در كليه امتحانات الزامي است.

به دانش آموختگان دوره‌هاي آموزش الكترونيكي، مدرك رسمي دانشگاهي (دانشنامه با درج عبارت «دوره يادگيري الكترونيكي به شيوه آموزش محور») ارائه مي‌شود. مدرك دانش آموختگان دوره‌هاي آموزش الكترونيكي همانند دوره‌هاي حضوري، قابل ترجمه و مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي‌باشد.

مطابق با قوانين آموزش عالي كشور، براي ادامه تحصيل دانش آموختگان دوره‌هاي آموزش الكترونيكي، در مقاطع بالاتر هيچ گونه منعي وجود ندارد.

شايان ذكر است، علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند متن كامل اطلاعيه‌ها درباره نام نويسي دانشگاه امام رضا عليه السلام در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد را در ادامه دريافت كنند.
 
5 تیر 1392 3:28 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.