صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اقدامات و فعاليت‌هاي فرهنگي بعثه در حج ۹۲ تشريح شد

حجت الاسلام والمسلمين حميد احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، گفت: اگرچه مديريت برنامه و محصولات فرهنگي نياز به مديري جداگانه دارد اما در حال حاضر به علت نبودن مدير در اين بخش برخي از برنامه‌هاي فرهنگي نيز در مديريت آموزش بعثه انجام مي‌شود.

وي بيان كرد: در سال‌هاي اخير با توجه به مسائل به وجود آمده، حج تمتع دچار تغيير و تحولاتي شد كه اين تغيير و تحولات موجب تصميم‌گيري‌هاي جديدي در مورد كاروان‌هاي حج و تعداد حجاج حاضر در هر كاروان شد بر اين اساس به موجب اين تغييرات در برنامه‌هاي فرهنگي نيز به مراتب بايد تغييراتي ايجاد مي‌شد بنابراين برنامه‌هاي فرهنگي حج ۹۲ نيز با توجه به تجربه سال گذشته و همچنين پيشنهادات رسيده بازبيني و اصلاح شد.


احمدي افزود: با توجه به تغييرات و اصلاح انجام شده دفترچه برنامه فرهنگي منتشر و اين دفترچه به روحانيون و مديران كاروان‌ها جهت اطلاع رساني و برنامه ريزي فرهنگي بر اساس تغييرات صورت گرفته ارسال شد. همچنين اين دفترچه‌ها در همايش ياوران حجاج به اعضاي گروه‌هاي ياوران حجاج نيز اهدا شد.

وي گفت: اصلاح و بازنگري مجله وصال دوست و هم چنين اصلاح كاربرگ‌هاي اقدام‌هاي فرهنگي بر اساس برنامه ريزي جديد و مطابق با تغييرات انجام شده براي انتشار و ارسال به مسؤولان كاروان‌ها در حال آماده شدن است. همچنين مسابقات فرهنگي براي ايام حج تمتع و بروشورها، فلش‌كارت‌ها از ديگر برنامه‌هايي است كه براي اجرا و اهدا به زائران به روحانيون و همچنين مسؤولان كاروان‌ها ارسال شود.

مدير كل آموزش معاونت فرهنگي خاطر نشان كرد: از آنجا كه ياوران حجاج در هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌هاي فرهنگي نقش بسزايي دارند تلاش مي‌شود كه همايش منطقه‌اي اعضاي ياوران حجاج امسال در ايران برگزار شود.

احمدي افزود: همكاري در برگزاري همايش سراسري روحانيون بعثه يكي ديگر از فعاليت‌ّ‌هاي فرهنگي است كه جهت برگزاري اين همايش جلسات مختلفي با مدير جذب و سازماندهي، دفتر نمايندگي قم برگزار و همچنين بسته‌هاي مختلف آموزشي - فرهنگي براي اهدا به شركت‌كنندگان در اين همايش تهيه شد.
 
15 تیر 1392 2:35 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.