صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

سومین گردهمایی پس از سفر عمره گزاران دانشجو در قم

به گزارش لبیک،سومین همایش پس از سفر عمره گزاران دانشجو 13 و 14 تیرماه با حضور دانشجویان استان های مازندران و مرکزی در مجتمع یاوران حضرت مهدی (عج) شهر مقدس قم برگزار شد.
در ابتدای این جلسه،حجت الاسلام والمسلمین فوادیان در خصوص مهدویت و مفهوم انتظار گفت:وظیفه منتظران تنها انتظار کشیدن نیست و باید با خودسازی خود را آماده کنند و این آمادگی در انجام واجبات و ترک محرمات است.هر شخصی باید به عنوان یک فرد از جامعه نقش خود را در ظهور ایفا کند و بدین ترتیب از وظایف منتظران ساختن جامعه و هدایت آن است.
وی در صحبت هایش با اشاره به غبطه خوردن به حال دانشجویانی که در سن جوانی به عمره مشرف می شوند افزود: چه خوب است شما شهر و مکانی را دیده اید که امام زمان (عج) از آنجا ظهور خواهند کرد.
بعد از سخنرانی ایشان نماهنگی پخش شد و حال و هوای حاضرین را مدینه ای کرد.سپس ارتباط تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مدینه منوره برقرار شد که نورانیت جلسه را دوچندان نمود و دل های عاشقان رسول ا.. را راهی مدینه کرد.
سخنران دوم همایش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر افتخاری بود. ایشان با استفاده از فضای معنوی به وجود آمده، کلام خود را با عهد و پیمانی که دانشجویان در مکه و مدینه با خدای خود بسته بودند، آغاز کرد و با بیان آموزه های اخلاقی از مرحوم آیت ا..بهجت، فضای عرفانی خاصی به همایش بخشید.
دکتر افتخاری گفت:یکبار بعد از عمره خدمت آیت ا..بهجت رسیدم و به ایشان عرض کردم حال و هوای معنوی خود را بعد از عمره از دست داده ام و ایشان یک کلمه به من گفت که:" باید برگردی" و این برگشت همان توبه است. باید تلاش کنیم معنویتی که در مکه و مدینه داشتیم را حفظ کنیم و اگر آن حالت را با انجام گناه از دست داده ایم با توبه دوباره به آن حال برگردیم.
از برنامه های جانبی این مراسم می توان به برگزاری مسابقه با موضوع مهدویت اشاره کرد.
 
15 تیر 1392 2:37 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.