صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

هفته حج گرامي باد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «حج، معنويت، هم انديشي واتحاد اسلامي»به عنوان شعار حج سال‌جاري انتخاب شده است و از اين رو روزهاي هفته حج با محوريت شعار حج، موضوعاتي همانند: حج و هم انديشي- حج، خودسازي و معنويت - حج، مقام و منزلت زن- حج ولايت و رهبري- حج و اتحاد اسلامي- حج، بهداشت و سلامت را در بر مي‌گيرد.

در هفته حج كه از امروز ۱۶ شهريور (اول ذيقعده) آغاز مي‌شود، مجموعاً ۳۰۰ نمايشگاه عكس و پوستر در سراسر كشور برگزار مي‌شود و در هر استان سه نمايشگاه اصلي داير خواهد شد.

براي روزهاي هفته حج طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته توليدات متنوعي در برنامه هايي همچون روضه رضوان، حلقه‌هاي توسل در شبكه قرآن، گفتگوي ويژه خبري سيما، پخش زنده راديو ايران و برنامه دو نيم ساعتِ شبكه خبر با حضور كارشناسان و صاحب نظران حوزه حج وز يارت در نظر گرفته شده است. در اين هفته همچنين پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌هاي سراسر كشور، نمايندگاني از سوي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به تشريح برنامه‌هاي فرهنگي و اجرايي حج سال ۹۲ خواهند پرداخت. نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران خواهد بود.

به همت معاونت توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبري، برنامه هايي از قبيل: برگزاري نمايشگاهي در حاشيه ديدار مقام معظم رهبري از محصولات جديد فرهنگي بعثه، برگزاري نمايشگاه‌هاي عكس و پوستر به مناسب هفته حج در پارك پرديسان، فرهنگسراهاي تهران و اكثر وزارتخانه‌ها، نمايشگاهي از عكس و محصولات فرهنگي حج در ايستگاه‌هاي متروي وليعصر (عج) و تجريش و همچنين تبليغات با كليپ‌هايي با صدا و بي صدا در واگن‌هاي مترو براي هفته حج در نظر گرفته شده است.

همچنين پوستر هفته حج با هماهنگي تاكسيراني استان تهران بوسيله ۵ هزار دستگاه تاكسي در سطح شهر در معرض ديد شهروندان تهراني قرار خواهد گرفت.

پيش شماره نشريه زائر نيز كه در طول مراسم حج منتشر مي‌شود كه نخستين شماره آن اين هفته منتشر خواهد شد.

اسامي روزهاي هفته حج اعلام شد
اسامي روزهاي هفته حج سال ۱۳۹۲ كه از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت اعلام شد، بدين شرح است:

شنبه ۱۶ شهريور مصادف با ۱ ذي‌القعده ۱۴۳۳ - حج و هم انديشي اسلامي.

يكشنبه ۱۷ شهريور مصادف با ۲ ذي‌القعده ۱۴۳۳ - حج معنويت و خودسازي.

دوشنبه ۱۸ شهريور مصادف با ۳ذي‌القعده ۱۴۳۳ - حج مقام و منزلت زن.

سه شنبه ۱۹ شهريور مصادف با ۴ذي‌القعده ۱۴۳۳ - حج و اتحاد اسلامي.

چهارشنبه ۲۰ شهريورماه مصادف با ۵ذي‌القعده ۱۴۳۳ - حج ولايت و رهبري.

پنجشنبه ۲۱ شهريورماه مصادف با ۶ ذي‌القعده ۱۴۳۳ - حج بهداشت و سلامت.
 
17 شهریور 1392 8:43 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.